Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Birgitta - 5 oktober 2012 16:51

Den här helgen är det Marknad - med STORT M - i Rättvik.

Någon har sagt att näst efter Kivik är det en av de största marknaderna i Sverige.

Närmare bestämt så är det höstmarknad. Alltid första helgen i oktober. På våren är det vårmarknad - i maj någon gång.

Det är inte alltid vi är här när det är marknad - men i år blev det så, och jag har vissa stående saker som ska inhandlas.

På min lista står det alltid plastpåsar (i olika storlekar) och skinnhandskar. Tidigare om åren har det också alltid stått cocosbollar - en eller två kartonger - men i vårt nya kolhydratfattiga liv så är den posten struken. Fast - vi kunde inte låta bli att stoppa i oss varsin stor avlång Augusta Jansson-variant...... Hoppas magen klarar den sockerchocken.

Men - det som är allra bäst detta år är att jag klarar att vandra i timmar utmed dessa stånd - som alla säljer mer eller mindre samma sak av strumpor, korvar, tröjor, godis osv - utan att längta efter en toalett. Utan att ha ont. Utan att överhuvudtaget reflektera över mitt urinrör.

M a o jag har haft ännu en dag av 'normalt leverne'.......


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards