Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Birgitta - 29 oktober 2012 06:47

Jag blir inte klok på min uretrit.

Hittar inga mönster.

Den drabbar mig helt utan - för mig i alla fall - synliga anledningar.

Ibland med kraft, dvs outhärdliga smärtor och trängningar, ibland med obehag och irritation.

Och emellanåt förvånar den mig med att helt hålla sig borta, nuförtiden i allt längre perioder.

De senaste dagarna har varit lite småirriterade.

Jag har hela tiden känt av mitt urinrör - men det har inte varit så illa så jag behövt ta några Betapred-doser.

Så - nu i morse - ungefär vid 4:30 - vaknar jag med riktigt illa ont i underlivet. Närapå så att det krampar och jag får verkligen anstränga mig för att slappna av och inte förstärka krampandet.

Varför blir det så?

Varför kommer dessa smärtor farande när jag ligger och sover?

Jag förstår det verkligen inte.

Kliver upp strax efter fem - för det går helt enkelt inte att ligga kvar i sängen - sova är inte att tänka på.

Brygger kaffe, läser tidningen - bl a om orkanen Sally som håller på att vräka sig in över USA´s östkust - och sakta, sakta sjunker det onda undan.

Just nu -  några timmar senare - känns ingenting längre.....


Som sagt - jag blir inte klok på denna uretrit.......


Idag ska jag till min läkare och tidigare i morse var jag övertygad om att det var dags för en dos Dermovat igen (det är flera månader sedan sist) - men nu vet jag inte längre. Just nu känns det fullständigt onödigt.


Men jag har ett antal frågor att ställa till henne idag, bl a om Trigonit, tinnitus och Dermovatsalva in i urinblåsan....




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards