Alla inlägg den 26 november 2009

Av Birgitta - 26 november 2009 08:52

Har vaknat efter ännu en hyfsat lugn natt - har varit uppe 3 ggr men det är helt OK. Har inte ont någonstans!

Jag vet inte om det är förmätet - men jag har ju en idé om att www.uretrit.se ska kunna fylla något syfte genom att berätta om kronisk uretrit 'inifrån', dvs utifrån egna upplevda erfarenheter. När jag drabbades av detta tillstånd för 14 år sedan hade jag ingen aning om vad uretrit var, symptom, olika behandlingar, tips om vad man ska tänka på osv. Jag bara bet ihop, grät, kämpade och höll masken. De enda som såg hur vidrigt ont jag hade var min närmaste familj och dom visste ju lika lite.

Det jag börjar förstå är att det finns många som jag. Som upplever samma smärta, samma frustration och uppgivenhet kring detta tillstånd av mer eller mindre kronisk smärta, kramper och trängningar.  Några har skickat mig mail och berättat om hur dom har det.


Tanken med www.uretrit.se och min dagliga blogg är att på något sätt kunna ge lite tröst, stöd, gemenskap i detta helvete som heter kronisk uretrit. En annan tanke är att samla in ideér och tips från andras erfarenheter och på så sätt uppdatera web-sidan allteftersom.

Jag har också planer på att lägga till en sida med nyheter från läkarvetenskapen. Min urolog har lovat att bidra med info här - det kommer i början på nästa år.


Det jag funderar på är hur jag kan sprida info om att web-sidan finns. Ge mig gärna tips om även detta!


En av länkarna på min länksida går till web-sidan 'Överaktiv blåsa'. Den sidan ägs av Pfizer - det företag som har läkemedel mot just överaktiv blåsa, som är ett av symptomen vid uretrit. Igår pratade jag med deras PR-chef och hon kommer att lägga en länk till www.uretrit.se på deras web-sida. Lite kul.

Jag berättade för henne att jag skickat mail till Amelia Adamo, Tara, Fråga Doktorn (och några till) men inte fått någon respons och hon uppmanade mig att ringa och prata med dom. Kanske vågar jag det.......

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards