Alla inlägg den 6 november 2009

Av Birgitta - 6 november 2009 23:25

Snart läggdags - och bara för att avrunda denna dag så blir det samma budskap som i morse: jag mår riktigt, riktigt bra!  Är så himla glad!


Jag har varit dålig på att besvara frågor jag fått via kommentars-fältet, ska försöka bättra mig.

En fråga jag fått är hur jag fick veta att jag hade uretrit, vilka symptom jag hade. Jag tror att jag beskriver det kortfattat på www.uretrit.se, men det hela började (som jag antar att det gör för många andra) med att jag hade en vanlig urinvägsinfektion som jag fick pencillin mot. Det hjälpte inte och jag fick en starkare dos - som nästan var för stark - jag fick en form av pencillinchock och trodde jag skulle dö....

Men besvären gick aldrig över - även om dom inte var så kraftiga från början. Nästa steg jag tog var att besöka ett antal gynekologer, 3 st olika under ett år, för jag trodde att besvären satt i livmodern. Dom gjorde alla möjliga tester, men hittade inga problem. Det var först efter ca två år som någon på vår företagshälsovård föreslog att jag skulle gå till en urolog - och han började med att göra en cystoskopi och konstaterade då uretrit. Så det tog ett tag innan jag fick diagnosen. Sedan tog det ännu längre tid innan jag insåg att detta blir jag aldrig av med.


Om ni har besvär - dra er inte för att kontakta läkare eller vårdcentral. Det går att lindra besvären.


Nu ska jag snabbt kolla dagens Idol-uppträdande påTV4 Play - sedan kryper jag i säng. Godnatt!

Av Birgitta - 6 november 2009 07:51

Veckorna bara flyger iväg....

Men jag är glad - har vaknat efter en riktigt bra natt. Tinnitusen tjuter visserligen i öronen, men jag hara bara varit på toa EN gång, har sovit i ett sträck från 2 til 7:17 och har inte ont! Jubel och fröjd!  Sonderingen med cortisonet i onsdags gjorde verkligen susen!


Det enda trista idag är vädret - men det är ju november så det hör väl til


Ha en bra dag!!!

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards