Alla inlägg den 15 november 2009

Av Birgitta - 15 november 2009 13:13

 Klockan är nu 6:15 och jag har varit vaken sedan 5. Det har gått hyfsat att sova i natt - har 'bara' varit uppe på toa 4 ggr. Men något hände den sista gången - kl 5: kroppen, dvs urinröret, satte i gång att vrålkrampa. Så där så man inte vet var man ska ta vägen. Man blir halvt desperat för det gör så attans ont - hela tiden. Och varje rörelse förstärker krampen.

Så länge krampen är som intensivast går det inte att göra något annat än att hålla sig stilla och försöka vara så avslappnad som möjligt i kroppen.

Men när det värsta lagt sig gick jag upp och klädde på mig. När det gör så ont så måste jag göra något för att få tankarna bort från det onda.

Jag har funderat på vad som, efter en väldigt bra (men kort) period, kan ha gjort att det blev så här illa igen. Det enda jag kan tänka mig är att jag har druckit för lite. Den akupunktör som behandlade mig i somras upprepade hela tiden att jag måste dricka ordentligt - för att hålla blåsan utspänd så att den får en chans att läka. Problemet är ju att när man är inne i en dålig period måste man ju springa på toa varje halvtimme - utan att dricka särskilt mycket. Så man aktar sig ju för att dricka.....

Men - nu ska jag bättra mig och hälla i mig en liter vatten - så får vi se om jag blir lite bättre så jag kan göra något vettigt idag.

Av Birgitta - 15 november 2009 00:02

Det blev som jag befarade bara värre under dagen. Varenda steg har varit som att få en kniv rakt in i underlivet och varje toabesök - och dom är täta en dag som den här - är en plåga.

Min värktablett hjälpte inte mycket.

Man är inte precis på sitt mest sprudlande humör när all energi går åt till att klara sig genom dagen.

På samma sätt som jag önskar att mina bra perioder ska vara länge så önskar jag nu att denna dåliga period går över fort, fort.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards