Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Birgitta - 9 januari 2010 05:48

Dag 100!

Jag har faktiskt funderat på om jag skulle hitta på något extra på min hundrade blogg-dag.

Firar man sådant?

Jag vet inte - men jag ska i alla fall börja med att rapportera dagsformen: den kunde vara bättre!!

Somnade - eller snarare - släckte lampan vid 00:30 i natt och tror jag somnade ganska fort, hade inte ont.

Vaknade 00:50 (M låg fortfarande och läste sin bok) av smärtor och trängningar så det blev ett snabbt toa-besök och en Tradolan.

Somnade om igen ganska fort.

Vaknar 04:50 av nya smärtor och trängningar, nytt toabesök som följs av vidriga kramper.

Jag tar fram min 'mentala träning' som jag ibland lyckas med och försöker tänka bort kramperna, slappna av osv - men icke.  Och är det något jag inte klarar så är det att ligga i sängen med smärtor som inte vill ge med sig. Man blir alldeles uppfylld av smärtan. Jag måste gå upp, göra något, få tankarna på något annat än kroppen.

Så nu har jag gjort min alltför vanliga morgonritual: tänt alla adventsstakar (som fortfarande står kvar), tänt några stearinljus, bryggt kaffe, skrivit av mig/ delat med mig av mitt elände.

Och nu ska jag läsa tidningen, därefter tömma diskmaskinen, vika ihop tvätt från igår - och ivrigt vänta på att kramperna ska släppa. Det gör dom - så småningom. Jag hoppas det går fort!!



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards