Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Birgitta - 6 januari 2010 15:48

Så kallt det är, -16 grader!

Men kroppen mådde bra i förmiddags så jag byltade på mig hela paketet och gick ut.

Det blev en något kortare promenad än häromdagen för det bet ordentligt i näsan. Även om jag inte tycker om kylan så är det bättre med denna typ av vinter än när temperaturen ligger kring nollan och det bara är grått och slaskigt hela tiden.

I morgon är 'äntligen' helgerna över för denna gång och jag ska aktivt börja fundera på några olika saker:

-  hur bildar man en patientförening?

-  hur bygger man en web-sida som kan fungera som ett forum, dvs där fler än jag kan skapa inlägg?

-  hur kan man enklast sprida information om www.uretrit.se?

-  vilka medier kan vara intresserade av att ta upp uretrit - och hur närmar man sig dom?

-  vågar jag kontakta Sveriges främste urolog och be om ett möte?


Och sist men inte minst - hur mycket tid och engagemang är jag villig att lägga på detta? Är jag beredd bli mer offentlig med mina problem?


Egentligen har funderandet redan startat - men svaren är inte färdiga än.

Av Birgitta - 6 januari 2010 00:50

Jag är så glad - hela tisdagen har varit en riktigt bra dag ur uretrit-synpunkt. Riktigt bra ur alla synpunkter faktiskt.

Jag har inte haft ont på hela dagen - och de enda besvären var att jag fick springa lite ofta på toa under middagen - men inga smärtor, och det är såååå skönt!

Middagen blev också bra - vi hade lyckats få till en meny som var riktigt bra:

Förrätt: krabbsallad med lite thai-stuk

Varmrätt: rökt fläskfilé med potatisgratäng

Dessert: Pannacotta med jul-touch (dvs kanel, ingefära och nejlika)

Riktigt mumsigt!


Nu ska jag krypa i säng och min förhoppning är att hela natten ska fortsätta på samma bra sätt!

Ikväll behöver jag inte ta någon Tradolan innan jag kryper i säng. ;-)

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards