Alla inlägg den 24 november 2013

Av Birgitta - 24 november 2013 06:04

Klockan är fem och jag är vaken - alldeles för vaken för att ligga kvar i sängen, men tillräckligt trött för att vara lite sur för att jag inte kunnat somna om efter det senaste toabesöket för ca 30 minuter sedan. Det var bara det andra för natten så jag ska inte klaga - men det skulle vara skönt kunna sova några timmar till en söndag morgon......


Är mitt inne i ett uretrit-skov, men detta skov är bara en liten susning jämfört med hur alla har varit den senaste tiden.

Rätt ordentlig molvärk i går morse - men där gjorde 2 Nurofen stor nytta, en hel del trängningar under gårdagen som var desto jobbigare visserligen, MEN INGA KRAMPER!!! (inte än i alla fall....)   Och som sagt  bara två toabesök denna natt.


Jag blev lite olycklig i går morse när jag vaknade - lika tidigt - med en rejäl smärta i underlivet. Ville verkligen inte bli dålig just igår. M och jag hade anmält oss till en golftävling och vi skulle spela på en bana vi aldrig spelat på tidigare. En fin bana som heter Penha Longa och ligger 10 minuter härifrån.  Som tur var ingick det att alla skulle åka bil - så jag slapp gå, men trängningarna gjorde det rätt jobbigt periodvis ändå.  Det fanns gott om skog runt banan och under dom första nio hålen var jag tvungen sätta mig bakom en buske två gånger för att överhuvudtaget kunna röra mig - och dom två sista hålen blev en plåga - innan vi kom in till klubbhuset igen och jag kunde rusa in på toaletten.

Det säger sig självt att mitt golfspel inte blev av världsklass precis....

Golftävlingen var i form av 'scramble' som innebär att man lottas i team om fyra, och där alla hela tiden spelar från samma läge. Dvs - alla slår ut varsin boll, sedan väljer man den boll som ligger bäst till - och alla tar sina bollar och slår nästa slag från detta läge - osv.  Tanken är att man tillsammans ska spela bättre än man skulle göra om man spelade ensam.  Fungerar ofta - men i mitt team hade ingen en bra golfdag - så vi kom sist. M hade turen bli lottad i ett team där det fanns extremt bra golfare. Plus att alla spelade bra. Dom vann överlägset!!!  Ja ja - sånt är livet.  Kul för honom - surt för mig.....


Nåväl - tillbaka till uretriten.

Jag har funderat nu på morgonen varför detta skov verkar bli lindrigt och har några teorier:

1  Har återgått till Xatral OD - istället för det ersättningsläkemedel apoteket gav mig senast. Tror det kan spela en roll


2  Har fått två behandlingar med Uracyst - även om den senaste blev lite rumphuggen. Jag gick till den klinik där jag är registrerad härnere (Clinica CUF) och träffade en jättetrevlig sköterska som gjorde ett jättebra jobb. När hon var klar med insprutningen låg jag där och stirrade på en amerikansk gammal film som dom körde på en TV som hängde i taket (här nere textar dom översättningen precis som i Sverige så det är inga problem titta på engelskspråkiga program). Allt kändes helt OK - i 15 minuter. Sedan började trängningarna komma. Och dom blev värre och värre. Ni som upplevt dessa trängningar förstår mig. Innan alla 30 minutrarna gått var jag tvungen kliva upp, kasta på mig kläderna, så snabbt som möjligt tacka för mig  och sedan rusa ut på första bästa toalett. Där allt rann ur mig...... Så jag undrar hur mycket nytta mina 850 kronor gjorde.... Ändå hade jag ju tömt blåsan det sista jag gjorde innan behandlingen.  Kanske var detta det första tecknet på att ett skov var i antågande?


3 Har börjat med Vagifem igen sedan 1½ vecka  - och kanske har det redan hunnit påverka slemhinnan även i urinröret.


Blev lite många 'kanske' i mina funderingar men glad är jag i alla fall om det inte blir värre än så här. Extra bra eftersom vi ska ha ett helt gäng (6 personer) på middag i kväll och det är väldigt mycket lättare att förbereda och genomföra utan en kropp som rivs av elaka kramper. 


Nu ska sängen få en chans till.......


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards