Alla inlägg den 12 november 2013

Av Birgitta - 12 november 2013 10:29

Så var det dags för hemresa - från värmen till vintern.....

Det är även dags för nästa uretrit-skov - tyvärr. Började ana det i går kväll, natten har varit riktigt jobbig och nu på morgonen sitter smärtan som en smäck i underlivet. Har redan laddat med första dosen Betapred, dvs 12 små vita piller upplösta i en gnutta vatten.

Men visst är det typiskt? Jag har varit oförskämt bra i drygt en vecka och idag när jag ska sitta fyra timmar i ett plan - då kommer skiten farande. Fasar lite för hur det ska gå.

Om jag bara hade värktabletter som jag visste tog bort smärtan. Vet inte om jag vågar mig på dom onämnbara idag. Men - kanske, kanske tar jag en om det fortfarande - en timme innan avgång - gör lika ont som nu.

Tur att det finns toaletter på flygplan. Och på flygplatser.


Något trevligare nu. Vi spelade en runda golf i söndags - på min födelsedag - tillsammans med goda vänner som vi lärt känna härnere. En strålande vacker dag, solig och varm. Helt annorlunda än vad jag är van vid när jag fyller år. Det brukar vara regnigt, blåsigt, mörkt, fuktigt, snöigt, kallt...... - ofta allt på en gång. Vara utomhus och fira finns inte på kartan - än mindre gå en golfrunda.

Jag råkade nämna detta för en av personalen på golfklubben och när vi spelat klart kom dom med en specialtårta till mig - och sjöng för mig......

 

   

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards