Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Tisdag - 20 mars 2012

Av Birgitta - 20 mars 2012 17:38

Vi fick en liten släng av våren - sedan kom vintern tillbaka.....


Förra veckan kunde jag vara ute utan dom obligatoriska mameluckerna - igår och idag har dom åkt på igen.


Längtar verkligen efter värme. Fick ett mail från min golfklubb att dom snart, snart kommer att öppna för spel. Gissa vem som kommer att vara bland dom första när det blir dags??

I lördags åkte M och jag till det stora golfvaruhuset och gick runt och dreglade bland alla skor, klubbor, bagar, kläder. Det sliter i golftarmen efter den långa vintern.


Min uretrit fortsätter att gäcka mig - och tära på mitt humör. Jag åker jojo, upp och ner, mellan dom olika tillstånden: några timmar sveda, sedan lugn ett tag, sedan lite smärta, några nypor trängningar, en dos molvärk, lättnad några timmar. Så där håller det på, mer eller mindre hela tiden.

Ena natten sover jag rätt bra, dvs inte fler än två toabesök, nästa natt är jag uppe minst fem gånger.

Tröstlöst är vad det är!!


Fick just info från 'Frallamedost' att hon också startat en uretrit-blogg - och det är toppenbra, nu är vi två som försöker beskriva hur vi lever med denna eländiga sjukdom. Ni som brukar besöka forumet har stött på henne där också.

Här är länken till hennes uretrit-blogg: http://urinrorskatarr.blogg.se/


Själv har jag inte orkat skriva de sista dagarna - känns så enahanda att rabbla dessa vandringar i uretrit-träsket, om och om igen.


Däremot har jag tagit mig samman och börjat författa ett mail till 1.6 miljoners klubben. Det andra. Det första fick jag inget svar på.....

Dom gör en jätteinsats för kvinnors hälsa - men dom har inte hittat till urinröret än.

Det tycker jag är på tiden.

Det ska bli spännande se om det kommer något svar denna gång....

 
 
Ingen bild

kissfia

21 mars 2012 10:27

Hej
Jag har följt din blogg länge men aldrig kommenterat något. Jag har samma bekymmer nämligen uretrit. Jag har startat en blogg på bloggplatsen.se under namnet "kissfia" Jag tar även upp annat i mitt liv förutom uretriten. Vill bara säga att det har varit skönt att läsa din blogg ibland då känner man sig inte så ensam med detta elände. Tack!!!!

Birgitta

22 mars 2012 21:15

Tack själv - ska genast kika in på 'kissfia'

 
Karina

Karina

21 mars 2012 22:34

Kan du inte skriva lite mer om den där 1,6-miljonersklubben? Det lät intressant.

http://www.smycken-online.net

Birgitta

22 mars 2012 21:14

Det är en 'klubb' som startades av Alexandra Charles för ett antal år sedan med syfte att sätta fokus på kvinnors hjärtan. Sedan har det kommit till en 'klubb' som heter 2,6 miljonerklubben och växt till 'Kvinnors Hälsa och Välbefinnande'.
Du kan läsa mer om det här:
www.1.6miljonerklubben.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards