Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Onsdag - 14 mars 2012

Av Birgitta - 14 mars 2012 21:53

Jag blir inte klok på det här.

Natten till idag blev riktigt jobbig.

Och hela dagen idag har molvärken legat och stört mig.


Någon skrev i ett mail att så länge det håller sig på en låg nivå  - så går det att leva med. Men när det börjar krypa högre upp på skalan då är det inte roligt längre.

I dag har det tangerat det trista.


Jag som trodde att eländet var över för den här gången. Är jag för optimistisk? Tar jag ut det goda i förskott?

Själv tycker jag att det är bättre att försöka vara positiv än tvärtom. Problemet är ju bara att man får fler smällar.

Fler besvikelser.


Det är helt klart dags för en ny dos av Dermovat - men det är nästan två veckor tills jag har en läkartid, så det är bara att härda ut.

Blir det för eländigt då plockar jag fram Betapred-burken. Den har fått vila länge nu.


Tidigare i vintras skickade jag ut en förfrågan om det fanns ett intresse att ordna en liten uretrit-träff senare i vår.

Det var ett antal som svarade positivt på den förfrågan - men kanske finns det fler som kan tänka sig att vara med.


Det är inte helt bestämt än - men ett preliminärt datum är söndagen den 6 maj - här i Stockholms-trakten.


Syftet med träffen är primärt att få en chans att träffa och prata med andra som har samma problem.

Men kanske kan vi också börja fundera på om vi ska starta en patientförening. Det är flera som under åren har föreslagit det.

Kanske börjar det bli dags nu???


Vill ni / kan ni vara med på en liten träff - skicka mig ett mail kontakt@uretrit.se





 
 
Ingen bild

Madeleine

15 mars 2012 00:33

Hej Birgitta!

Vet precis vad du menar med "jag blir inte klok på det här".

Tycker själv att jag, under de 25 åren jag har levt med den här sjukdomen, borde ha upptäckt något slags mönster i när och varför skoven sätter igång.
Ibland tycker jag mig ha märkt ett samband vid perioder av stress/oro, kanske en reaktion på spänningar i kroppen, medans andra gånger är jag övertygad om att det måste vara någon hormonell obalans.
Klart är iallafall att denna sjukdom tär på en i dubbel bemärkelse då man förutom smärtan även måste tampas med alla frågetecken som aldrig tycks få några svar.
Vad har du fått för förklaringar av din läkare?
Hälsningar Madeleine

Birgitta

15 mars 2012 23:58

Hej Madeleine!

Ska jag vara ärlig har jag inte fått någon förklaring alls.
Man vet nog inte varför det håller på på det här sättet.
Tyvärr!

 
Ingen bild

husara

20 mars 2012 14:51

Hade gärna varit med på träff, men mellan 3 och 8 maj är jag i Portugal. Typiskt!
Slutade du med Arcoxian?

Birgitta

20 mars 2012 17:35

Det är fler som signalerat att dom inte kan det datum jag föreslagit - så kanske ändrar jag datum.
Återkommer om det.
Vad gäller Arcoxian så gjorde jag ett uppehåll på ett antal veckor, men har sedan börjat om igen. Är nu uppe i samma dos som innan jag slutade, dvs 2 * 60 mg/dag.

Portugal är inte fel - vi åker dit en vecka i slutet av maj....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards