Alla inlägg den 12 november 2012

Av Birgitta - 12 november 2012 06:55

November är verkligen ingen rolig månad.

Blöt, mörk, grå, kall, fuktig. Usch!!!

Det första jag gör när jag vaknar är att tända några värmeljus.  T o m innan jag satt igång kaffebryggaren. På kvällarna tänder jag massor. Redan klockan fyra är det ju becksvart utanför fönstret och ljusen - både dom på morgonen och dom på kvällen - gör det lättare att uthärda detta mörker.

Det är nästan som när jag drabbas av ett uretrit-skov - det gäller att göra något så att man härdar ut.

Fast när det gäller uretrit-skoven så blir jag ju av med dom på några dagar nuförtiden -- de är värre med vintermörkret. Det sitter ju i i flera månader.


Det enda roliga i november är min födelsedag som vi firade i lördags - med bl a fiskdamm!!  Det var det fyraåriga barnbarnet som hade bestämt att det skulle vara fiskdamm på 'mimmis' kalas. Mimmi - det är jag det. Dom har aldrig kallat mig för mormor utan det har varit mimmi hela tiden.

Så fram plockades lakan, klädnypa, snöre och blomsterpinne - och så fick alla fiska en gång. T o m Polly, dvs ena dotterns mops!!  I hennes påse låg några bitar hundgodis!!

Man har inte roligare än man gör sig.....






Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards