Alla inlägg den 18 november 2012

Av Birgitta - 18 november 2012 21:30

Idag är det en Tycho Brahe - dag.

Lärde mig det igår. Kan även kallas 'jämmerdag'. Enligt Bondepraktikan finns det 33 jämmerdagar under året - och en av dom är alltså den 18 november.   Dvs en dag där det mesta kan gå åt skogen.

Något man troligen ska ta med en nypa salt - men för mig (oss) har det faktiskt varit lite av en jämmerdag.

Det började för min del redan i morse - tidigt, tidigt - med att jag vaknade med smärta igen. Alldeles för tätt inpå förra omgången. Men som tur var lugnade det ner sig framåt förmiddagen.

Sedan var det lite allmänt strul med eller mindre under hela dagen, men kulmen kom nu på kvällen i samband med middagen:

helt plötsligt när jag ska hämta något i kylskåpet lossnar hela kylskåpsdörren - på vårt hyfsat nya, extra breda Miele-kylskåp!!!

Som tur var lyckades jag hålla emot så det blev bara en ny liten grop i köksgolvet, men det var ett himla bök att få dörren på plats igen. Och - vilken tur att det finns kvällsöppna butiker - även på söndagar. Det blev snabb färd till Clas Olsson i Kista för att handla hem specialskruvmejslar. Och för att få dit kylskåpsdörren var man tvungen att först skruva loss frysskåpsdörren (som satt under). Knäpp konstruktion.....


Om man ska se något positivt i det hela - och det kan väl vara bra - så fick jag en utomordentlig anledning att ordentligt rengöra kylskåpshyllorna, framförallt dom som sitter i dörren. Jag var ju tvungen att tömma hyllorna på allt och ta loss dom allesamman.





Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards