Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Måndag - 23 juli 2012

Av Birgitta - 23 juli 2012 07:26

Nu har jag precis tagit en tredje dos av Betapred - den mindre dosen som jag brukar avsluta min lilla kur med.

Tog en dos i går morse - och då blev dagen OK. På kvällen satt smärtan där igen så vid läggdags tog jag en ny dos plus två brus-Alvedon - och natten har varit hyfsad, men nu på morgonen vaknade jag tidigt - vid halv sex-tiden - av att smärtan satt där igen.

Hoppas att den här sista dosen gör susen - det brukar räcka med dessa tre omgångar för att skovet ska lugna ner sig.

Det jag också märker - kanske blir jag för personlig nu (???) - är att i samband med mina uretrit-skov så blir magen också konstig. Beter sig inte alls som den gör i vanliga fall. Och min läkare har sagt att det inte alls är ovanligt. Alla systemen 'där nere' hänger på något sätt ihop och påverkar varandra.


Det som är det trickiga med uretrit är ju att även om man kan ha samma symtom så kan orsakerna vara olika - och därför fungerar kanske inte en och samma behandling likadant för alla.

Jag tycker jag har hittat mitt sätt att hantera min sjukdom.

Andra har hittat andra sätt.

Jag har fått några kommentarer och ett mail nu den senaste veckan där kvinnor har berättat om sådant som hjälper dom.

Jeannie - som delar den andra uretrit-bloggen med Fanny (ni hittar länken här bredvid) skrev i en kommentar att hon blivit ordinerad Kinin - och blivit väldigt mycket bättre. Läs gärna hennes berättelse.


En annan kommentar kom från en kvinna som berättade att hennes väninna blivit bra efter att hon börjat ta Vagifem. Toppenbra!! Själv har jag ju visserligen valt bort Vagifem och äter Membrasin i stället - men där ser man ju hur olika våra kroppar beter sig.


Slutligen ett mail från en kvinna som berättar att hon blivit mycket bättre i sin uretrit genom att äta Largiplex. Ett medel som ju marknadsförs i andra syften - men som sagt - allt 'där nere' hänger på något sätt ihop.



Nu hoppas jag att min uretrit lugnar ner sig för denna gång - om någon timme sätter vi oss i bilen och kör ner till Öland och det blir mycket trevligare om jag slipper be om 'kiss-stopp' en gång i halvtimmen.

Ser dessutom fram emot att spela några trevliga banor - Ekerum och Saxnäs bl a - och vill kunna njuta fullt ut av golfspelet utan ett smärtande urinrör och trängande urinblåsa.

 
 
Ingen bild

M

1 augusti 2012 02:36

Hej

Jo det med att magen krånglar känner jag väl igen! Det är jättejobbigt när det börjar för då vet jag hur ont jag kommer få de följande dagarna...Jag får så mycket sår (hoppas jag inte berättar för mycket) att det bränner konstant i hela underlivet :/

Jag vet inte om du har samma men jag kan knappt ha något annat på mig en mjukisbyxor, för att det börjar svida, skava och göra något så hiskeligt ont.

Sen under mina bättre dagar så upplever jag ett konstant pirrande eller som om någon kör runt ett föremål vilket gör att jag knappt kan koncentrera mig, något du upplevt?

Fast jag försöker att se det positivt eftersom jag inte fått någon behandling ännu och hoppas på smärtlindring efter ett halvårs helvete.

Tack för bloggen den har hjälpt mig i svåra stunder, man känner sig mindre ensam :) Kram!

Birgitta

2 augusti 2012 08:16

Hej M!
Jag känner inte riktigt igen mig i din beskrivning - mer än det där med magen då....
Jag har inga problem med att bära vanliga långbyxor - däremot går jag i kjol nästan hela vintern, men det är för att jag tycker det är varmare (med mamelucker...).
Min symptom varierar från ren skär smärta och kramper i urinröret till allmän irritation. Men nuförtiden har jag mer och mer den stora lyckan att få känna mig helt symptomfri. Och då infinner sig en känsla som är svår att förklara.
Hela underlivet känns avslappnat. En fantastisk känsla.
Hoppas du snart får hjälp och lindring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards