Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Birgitta - 5 juli 2012 05:39

Igår spelade jag en runda golf med konstant smärta i min urinblåsa. Hela tiden värkte det och spelet blev därefter också. Det gick helt åt skogen. Det går helt enkelt inte att svinga lugnt när smärtan skär genom kroppen.....


Vi spelade på Solleröns vackra, men hemska, skogsbana i går. Vacker för den går mitt inne i skogen och på några av hålen ser man hela Gesundaberget, hemsk för den är trixig. Ganska smal, men framförallt för att det utmed varenda hål löper djupa diken och bortanför dom dikena är det rena skogssnåret. Så om man råkar (!!) slå lite snett ibland och hamnar utanför fairway så är bollen med 99% säkerhet borta.

Mycket leta boll i snåren blev det....

Om man inte vill kalla den hemsk - så kan man använda ordet utmanande.....

Vi brukar åka dit en gång varje sommar och igår var det alltså dags - med riktigt trist resultat för min del.


Tyvärr eskalerade min smärta framåt kvällen. Från att ha hållit sig kring urinblåsan så kröp det ner i urinröret och när det var dags att krypa i säng var jag rätt ynklig.

Trots detta har natten varit hyfsat lugn, men vid fem vaknade jag av denna smärta och valde att gå upp. Var helt enkelt tvungen att göra något för att få bort tankarna från det onda.

Det första som hände var att jag fick en lärdom:

Vanlig hederlig maskertejp - ni vet sån där bred, blekgul, ska man inte använda på målade ytor utomhus...... Inte på plåt heller för den delen.

Vi satte in en ny dörr förra sommaren och för några dagar sedan fick jag för mig att jag skulle måla dörrfodret, i vitt, precis som fodret runt våra fönster. Så - på med maskertejp och sedan har jag grundmålat en gång, plus två lager med den riktiga färgen - och nu på morgonen skulle maskertejpen bort. Till min förskräckelse märker jag att den i princip fastnat på den målade fönsterkarmen - plus att där jag får bort den(genom att pilla med en kniv) följer den gröna fönsterkarmsfärgen med..... Ser inte klokt ut!!!

Det blir till att måla om fönsterkarmen med.


Gammalt ordspråk: det man inte har i huvudet får man ha.....i benen eller någon annanstans.


M har ett annat väl använt talesätt: bra jobb ska räcka länge......  Mycket målarjobb har jag redan - och nu fick jag mer....


Men - just nu funderar jag på om det är dags för en Betapred-dos igen??  Det är nästan två veckor sedan sist.

Jag får se hur det hela utvecklar sig - blir det värre så har jag nog inget val.


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards