Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Birgitta - 17 juli 2012 12:27

Vem ska man tro på, tro på, tro på......?????

YR.NO säger uppehåll, lokala väderprognosen på TV säger uppehåll, KLART.SE kan inte riktigt bestämma sig.

Jag valde att tro på YR och lokalvädret - körde en tvättmaskin med lakan och hängde ut dom i solen.

Äntligen en dag med solsken mer än fem minuter mellan skurarna.

Trodde jag.

En halvtimme senare kom världens skyfall!!!

Nu är mina lakan ordentligt genomsköljda.

Problemet är att jag har ingen tumlare här i stugan, och den enda plats det går att hänga tvätt på inomhus är i det som en gång i tiden var en bastu. Dvs - bastuaggregatet står där fortfarande, men det är säkert tio år sedan någon satte på det. Bastun är numera förråd - plus den plats där man hänger tvätt. Förutom då lakan - dom är för stora.....

Men - jag får väl vika dom på något sinnrikt sätt - när dom väl hunnit torka så pass mycket att det går att ta i dom...


Har startat nästa måleriprojekt: skänken som även den står i hallen, inköpt samtidigt som soffan och i samma furu som soffan var.

Funderade ett tag på om jag skulle försöka mig på någon avancerad form av målning - men inser mina begränsningar - den får bli vit den också. Däremot ska jag skaffa snygga knoppar - det får bli skänkens dekoration.

Det är himla kul att  måla!!

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över det eviga regnandet, som gör att jag helst håller mig inomhus.

Kanske ska jag nöja mig med att vara glad över att jag har grejer att måla - när  nu vädret bestämt sig för att vara allt annat än vad det borde en svensk sommar......


Uretriten då??  Jo tack - just nu känner jag inte av den överhuvudtaget!!!  Mår helt enkelt skitbra!


Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards