Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Måndag - 16 juli 2012

Av Birgitta - 16 juli 2012 21:29

Jag blir nog aldrig klok på hur min kropp fungerar.....


Natten till idag blev halvjobbig och när jag klev ur sängen i morse var det med en tydlig skarp smärta i underlivet, men bara några timmar senare upptäcker  jag - helt plötsligt - att smärtan är helt borta. Fråga mig inte hur det gick till, för jag har ingen aning.

Än så länge håller detta underbara tillstånd i sig.

Vädret däremot är blött, blött, blött. Ska detta aldrig ta slut i år????


Himla tur att jag har mina inomhus-projekt.


Det senaste som hänt är att den 'kökssoffa' som vi köpte för 20 år sedan har genomgått en 'total makeover'. Jag har tröttnat på allt vad furu heter, så nu är soffan vitmålad. Det trickiga var att hitta ett snyggt tyg att klä sitsen med - och i en mäktig tygaffär i Mora fanns TYGET!!!

Så jag tog itu med omklädningen med entusiasm i eftermiddags. Jag har ju ibland skrivit att jag är en rastlös typ, vilket också innebär att jag vill att allt ska gå fort. Tyvärr blir det då också ofta fel..... 

Jag spände tyg, vek kanter, spikade nubb, och kollade att det blev rakt och snyggt. Men - när det var dags att skruva fast gångjärnen på locket upptäcker jag att jag satt det hela upp och ner........

Skit, skit, skit......

Men - det man inte har i huvudet - som sagt.... det var bara att peta bort alla nubb (och dom var många) och börja om från början.

Så himla typiskt mig!!!!

Men till slut blev det klart - och det blev riktigt snyggt - eller.....


Först som den såg ut för en vecka sedan - sedan som den ser ut nu:

   


 
 
Ingen bild

Brittan

17 juli 2012 10:12

Den lyckades du verkligen med. Blev som en helt ny soffa. Man kan inte säga utan att vitt blir så mycket bättre

Birgitta

17 juli 2012 12:27

Eller hur!!!
Nu har jag tagit tag i nästa furumöbel - en skänk som inköptes samtidigt som soffan, dvs för 20 år sedan....

 
Jeannie

Jeannie

18 juli 2012 17:51

Supersnyggt! Håller med föregående talare, vitt ska det vara! Jag skulle vilja att du tittar in på Fannys och min blogg och läser mitt senaste inlägg som heter "Min medicin som fungerar". Ny upptäkt som förändrat allt i mitt liv för tillfället, korsar fingrarna för att detta ska fungera långsiktigt!

http://www.urinrorskatarr.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards