Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Fredag - 13 juli 2012

Av Birgitta - 13 juli 2012 08:40

Skvalpandet fortsätter, men jag måste säga att vågorna av uretrit är lugna och fina.

Inga stormvågor precis. Och perioderna när jag inte känner något alls är längre än de stunder när uretriten ger sig till känna.

Jag börjar känna mig smått förundrad - hur länge ska det få vara så här bra egentligen?

Försöker att inte fundera alls på det - tänk om funderandet i sig framkallar ett skov??

Jag bara njuter av att kunna röra mig obehindrat - dag ut och dag in.

T o m dom jobbiga trängningarna börjar lugna ner sig. I natt har jag bara varit uppe två gånger, och igår när jag spelade en golfrunda i spöregnet behövde min motspelare gå på toa oftare än mig!!!!


Egentligen gillar jag inte att spela i spöregn men jag är ju med i matchspelet för 'damer' här på Rättviks golfklubb, vann min första match och var tvungen spela nästa senast på söndag - och gårdagen var den enda dag som passade både mig och den 'dam' jag skulle möta denna gång.

Och till min stora förvåning vann jag även denna match. Trots spel på plaskvåt bana som man klafsade fram på, iklädd regnkläder, sydväst, paraply och med blöta klubbhandtag.


Det som är så förunderligt är att när man väl kommer ut - med alla dessa regnkläder på sig - så är det helt OK att vara ute - så länge det inte stormar eller åskar.

Det är när man sitter inne och tittar ut på det blöta eländet som man bara vill krypa ner i sängen och längta efter solen.

Men - ingenting växer i mitt lilla grönsaksland - det är bara lite salladsblad som orkar upp. Rödbetorna och gurkorna får jag nog vänta förgäves på om det ska fortsätta så här resten av sommaren också....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards