Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Torsdag - 24 maj 2012

Av Birgitta - 24 maj 2012 17:39

Dom första väderprognoserna på www.yr.no visade regn, regn, regn - varenda dag denna vecka skulle det bli regn.

Men - tänk så fel dom hade.

Solen strålar och idag är det närmare 30 grader.

Underbart!

Min uretrit sköter sig riktigt bra. Helt symptomfri är jag inte, det skaver, irriterar och tränger emellanåt, men inte hela tiden. Långa stunder känns allt jättebra, sedan kommer några trista timmar, sedan går det över igen. Fråga mig inte varför det håller på så här, för det förstår jag inte. Men jag försöker gilla läget, härda ut när det blir jobbigt och vara glad när det är bra.

Något som däremot fortsätter vara trist är min rygg. Jag sover på min värmedyna varenda natt, men har ändå ont. Inte så illa som när det small till - då kunde jag knappt röra mig överhuvudtaget - men jag är inte alls så rörlig som jag brukar vara. Jag är väldigt glad att det inte var någon golfresa vi hade bokat, för spela golf kan jag just nu bara drömma om...... Måtte detta gå över!!!!!!  Undrar bara hur lång tid det ska ta?  Kanske måste jag ta kontakt med någon sjukgymnast när jag kommer hem?


Så vad gör då två halvkrymplingar om dagarna? Gå långa stadspromenader är ju inte aktuellt.

Jo - vi åker på små utflykter.

Igår var vi bl a och besåg den europeiska kontinentens absolut mest västliga punkt: Cabo da Roca och därefter besökte vi Palácio da Pena - ett slott högst uppe i Sintra.

Här kommer några smakprov:

     

 
 
Ingen bild

Brittan

24 maj 2012 21:21

Hej! Läser din trevliga blogg varje vecka. Hittade dig i höstas när jag hade besvär av uretrit. Men som tur är så är jag bra från det just nu. Önskar dig en fortsatt trevlig semester med din man. Ryggbesvär vet jag vad det är....har kroniskt ....men du skall se att om ett par veckor är du bättre.

Birgitta

25 maj 2012 08:10

Tack! Jag hoppas du har rätt om ryggen. Det enda positiva är att jag lite mer förstår hur min man har det..... Han har haft ont i sin rygg i princip lika länge som jag har haft min uretrit (fast jag hoppas han slipper uppleva hur DET är....)

 
Fanny

Fanny

24 maj 2012 23:08

Jag är verkligen helt sjukt avundsjuk! Vad bra ni verkar ha det!

http://urinrorskatarr.blogg.se

Birgitta

25 maj 2012 08:12

Mmmmm - jag klagar inte..... ;-)
Det finns fördelar med att bli gammal och styra över sin tid lite mer. När dessutom uretrien håller sig lugn är livet inte så dumt!!

 
Ingen bild

husara

25 maj 2012 12:16

Uritrit och ryggskott är ingen trevlig kombination, Jag vet av egen erfarenhet. Tack för rådet om värmedynan, men kan du sova då? Jag stoppar i mig piller som inte hjälper. Blir väl snart tablettförgiftad.
Ha en härlig tid i sydeuropa och hoppas att du slipper ha ont!
Husara

Birgitta

26 maj 2012 08:43

Ja - faktiskt att det går att sova på värmedynan. Den stänger av sig efter 1½ timme - men jag vaknar ju jämna mellanrum (det hör ju till mitt normala liv) och då sätter jag på den igen.
Tog flera piller den första dagen, när ryggskottet kom, men det gjorde igen som helst nytta (fast jag kanske inte tog tillräckligt starka?).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards