Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Tisdag - 8 maj 2012

Av Birgitta - 8 maj 2012 22:12

Puh - gårdagen blev riktigt jobbig. Kramper och sylvassa smärtor - hela dagen.

Jag fick visserligen en Dermovat-dos på morgonen, men märkte ingen större effekt under dagen. Men jag vet ju att det ibland tar en eller ett par dagar innan det gör nytta.

Framåt eftermiddagen - när jag knappt stod ut längre - tog jag en dos Betapred.  Inte ens det gjorde nytta direkt.

Klockan tre i natt var jag tvungen gå upp och ta fram värmedynan....


Men - i morse var det skarpa otäcka borta. Kvar fanns bara den välbekanta molvärken. Jag hällde i mig två brus-Alvedon, körde till Bilprovningen med min lilla Yaris (som klarade sig utan anmärkningar), körde igenom en biltvätt för att den skulle bli ren och fin - och när jag kom hem igen mådde kroppen riktigt bra.


För att riktigt testa - och eftersom det var min lediga dag och solen sken (fast det blåste snålkallt) - så körde jag till golfbanan och gick 18 hål, alldeles för mig själv. Och jag njöt. Av solen och av att kunna gå utan problem igen!!


Och - som extra grädde på moset har jag varit på tjejmiddag inne i stan nu i kväll. Och knappt noterat mitt urinrör på hela kvällen.


Tänk så olika det kan vara, från en dag till en annan......


 
 
Fanny

Fanny

9 maj 2012 10:24

Trist att det inte har varit så bra, men stort grattis till att du mår mycket bättre!! :)

Frågade du din läkare om AZO-standarden?

http://urinrorskatarr.blogg.se

Birgitta

10 maj 2012 10:01

Även om min läkare inte kände till medlet i sig så har hon gett klartecken till mig att använda det - enligt dom anvisningar som står på förpackningen.
Däremot ska jag försöka få fram mer information via den bekant jag har som arbetar inom apoteksvärlden - men hon är ute på resa för tillfället så jag vet inte riktigt när jag kan få kontakt med henne. Kommer att skriva mer om det i forumet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards