Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Tisdag . 1 maj 2012

Av Birgitta - 1 maj 2012 08:42

Hemma igen!

Landade tidigt i går morse på ett kylslaget Arlanda - termometern orkade bara precis över nollstrecket. Lite försiktigt undrade man varför man inte stannat i det varma och sköna Houston, men som tur var ordnade det upp sig under dagen och det blev en ovanligt skön Valborgsmässoafton. Vi firade våren i Viby med dotter V och hennes familj. Helt traditionsenligt med sång, brasa, lotterier, och fyrverkerier.

Och inga som helst besvär av min uretrit. Underbart. Jag har kunnat skriva nollor i min statistik flera dagar i rad nu.


Jag måste bara berätta lite om mina shoppingäventyr i Houston....   Egentligen är det helt fantastiskt med deras reor. Har aldrig upplevt något liknande i Sverige. Det är av någon outgrundlig anledning ALLTID rea på något. Och riktiga, ordentliga saker -- inte bara skräp...

Några exempel:

M behövde nya svarta jeans och på Macy´s hittade vi rätt sort, färg och storlek. På prislappen stod: 58 dollar. Helt OK tyckte M. När han kom till kassan för att betala - visade sig priset vara 39 dollar paret. (plus 8% tax - den läggs alltid på efteråt i USA).   Hoppsan - vad trevligt!!

Barnkläder!!  På Dillards hittade vi jättefina kläder till barnbarnen, 2 & 4 år gamla. Princess-motiv, Hello Kitty, Mimmi-motiv, T-shirts, luvtröjor, shorts, allt mer eller mindre nedsatt med 15 - 25 %. När jag skulle betala så låg vid disken en trave broschyrer med info om att om jag gick med i Dillards 'klubb' så fick jag ytterligare 25%. Utan att jag säger ett knyst om detta tar expediten och ger mig dessa 25% - men kräver inte - nämner inte ens - något klubb-medlemsskap....????   Glad blev jag!!!

Golfkläder till mig: I golfbutiken (Golf Smith) hittade  min väninna ett par snygga bruna shorts som passade mig perfekt. Ursprungligt pris: 74 dollar - nu nedsatta till 42. Finemang - tänkte jag - dom tar jag. När jag skulle betala var dom ytterligare nedsatta till 19 dollar!!! Jiippiiii!


Jag måste säga att det här gör shoppingen ännu roligare!!!


Slutligen en bild på dom skor jag inhandlade på den megastora skoaffären DSW - även dom till bra pris, eftersom hela affären är en sko-outlet. Märkena på dessa är Clarks (till vänster) och Anne Klein (till höger):

 

 
 
Fanny

Fanny

3 maj 2012 10:56

Jag är rätt övertygad om att roliga resor (särskilt om de inkluderar värme) gör allt lite bättre :)
Kul att du reser så mycket som du gör trots att du är sjuk!
Skulle inte tacka nej till en resa just nu heller ;)

KRAM!
/Fanny

http://urinrorskatarr.blogg.se

Birgitta

3 maj 2012 15:11

Flygresor - och tåg - brukar gå bra - det finns alltid toaletter, både ombord och i vänthallar/terminaler.
Jag är helt klart den som går oftast, ex 6 gånger under en 8-timmarsflygning. Men det gör inget.
Mina första 10 uretrit-år - när jag nästan jämt var riktigt dålig - reste jag ofta i jobbet.
Bussresor däremot - det försökte jag mig på förra våren, och det var en mardröm. Aldrig mer!!
Värme är skönt - men trots det fick jag ett kraftigt skov under Houston-resan. Jag blir aldrig klok på vad som triggar igång det hela....
Men rent mentalt tror jag det är bra att byta miljö några dagar, om man har möjlighet och orkar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards