Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Fredag - 20 april 2012

Av Birgitta - 20 april 2012 12:05

Hela torsdagen blev ett litet helvete.

Visserligen tillbringades dagen på ytterligare en golfbana - men ändock var det ett helvete. 

Jag är en tjurig idiot som har bestämt mig för att så länge jag kan se och gå ska jag spela golf så ofta som jag kan.

Jag mår - psykiskt - så himla bra på en golfbana. Där är ofta vackert, man får motion och frisk luft, utsätter sig för utmaningar och träffar för det mesta trevliga människor.

Man skulle kunna säga att jag har snöat in lite (!!!) på denna aktivitet. Men andra snöar ju in på annat, springer varannan dag, spelar tennis tre gånger i veckan, dansar zumba, spelar bridge osv...

Golf är min grej.

Det blir bara lite jobbigare när kroppen inte riktigt vill vara med. Men - jag har skrivit det tidigare (ursäkta mitt tjat) - det ska mycket till innan jag tackar nej till en golfrunda. Och att efter en lång kall vinter befinna sig i ett varmt och skönt Houston, där det finns massor med trevliga golfbanor (som inte är särskilt dyra att spela) är verkligen mumma för själen.


Men igår blev det ingen höjdarrunda. Himla tur att jag inte behövde gå runt banan utan kunde åka golfbil, för annars hade det inte alls gått.

Spelade dåligt gjorde jag också. Svårt svinga lugnt när man har ett krampande, smärtande urinrör. Bollen for åt alla möjliga håll utom det jag hade tänkt. Slog säkert bort sex stycken (tur att bollar också är billiga i det här landet).

Men - min nya fina vita putter skötte sig bra. Mot slutet av rundan satte jag flera långa puttar.


Jag vräkte faktiskt i  mig cortison igår. Tog tre doser under dagen - har aldrig hänt tidigare. Och anfallet var segt den här gången. Inte förrän framåt kvällen klingade det av.

Har inte ont just nu, men trängningarna har väckt mig oftare än en gång i timmen hela natten - och nu har jag gett upp - ingen idé försöka somna om. Klockan är fem just nu.....


Efter golfen igår tog jag mig till Walgreens, ett apotek, och hittade AZO standard. Där fanns också Walgreens egen variant av exakt samma läkemedel - lite billigare.

Men - jag har inte använt det än.

Skriver mer om det på forumet.

Dagens plan - golf!!!! Idag är det meningen vi ska köra norrut en timme till en häftig bana där våra vänner har lyckats fixa så vi får spela gratis. Tyvärr är det risk för 'severe thunder storms' där uppe så vi får väl se hur det blir med spelandet. Åska på golfbanor är inte att leka med.

Men där finns också en trevlig restaurang så i värsta fall får vi väl äta något gott och sedan köra hem igen.

En annan parameter är min kropp. Jag signalerade i går kväll att mår jag lika dåligt som igår då följer jag helt enkelt inte med. Jag fixar inte att sitta en timme i en bil om jag är så dålig som jag var igår.


Prognosen just nu är fifty/fifty.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards