Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Birgitta - 14 maj 2011 08:03

Upp som en sol och ner som en .......


Det som började med ett WOW i går slutade med fullständig förnedring. I alla fall upplevde jag det så.

Jag mådde sa himla bra hela dagen och njöt av min uretrit-fria tillvaro.

Dagen avslutades med en middag och sedan var det dags för den absolut sista bussresan. Och eftersom jag som sagt mådde oförskämt bra missade jag - tänkte inte ens på - det i vanliga fall obligatoriska toabesöket 'för säkerhets skull' innan vi klev ombord på bussen. Det var sent på kvällen. Alldeles mörkt. En av reseledarna satt längst fram och småpratade lite småmysigt till alla i mikrofonen. Då kommer den välbekanta akuta trängningen farande i min kropp. Jag kämpar för att förtränga men till slut går det inte - jag smyger fram och ber så snällt jag kan om en paus. Nu finns det inga bensinmackar att stanna vid utan det hela slutar med att chauffören kör av vägen, tänder lampor, öppnar dörren och jag smyger (!!) ut och sätter mig i mörkret bakom bussen medan det svischar förbi bilar på vägen några meter bort.

Lagom kul måste jag säga. Och lite pinsamt.

Tyvärr var det inte över med detta.

Efter ytterligare 20 minuter var det dags igen.... (vilken nytta gör egentligen Detrusitolet??)  Alla skulle till olika hotell och självklart tog man vårt hotell sist. Jag visste att det bara var fem minuter kvar - men i min värld är fem minuter ibland en evighet. Så vid ett av hotellstoppen tvingades jag springa in på första bästa bar. Mina ögon är riktigt skruttiga, jag ser som en kråka, men när det gäller att snabbt hitta toaletter då har jag korpögon. Och tur är väl det.

Så alla som satt kvar i bussen fick vänta på mig - igen. Jag kände mig som en våt hund med svansen mellan benen.....och slokande öron....

Det var säkert en och annan i bussen som tänkte: 'kan inte människan hålla sig i fem minuter'. Nej - det är precis det jag inte kan i dessa lägen. Det är fullständigt omöjligt. Och så svårt att förstå om man inte upplevt just dessa hemska trängningssmärtor.


Men - det lustiga är att sedan var det hemska över. Jag sov gott i natt och idag mår jag bra igen.


Kan någon förklara varför min kropp beter sig på detta märkliga sätt???



Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards