Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Mandag - 9 maj 2011

Av Birgitta - 9 maj 2011 20:17

Pfizer far ursakta, men jag borjar tvivla pa Detrusitolets formaga.

Syftet med medlet ar ju att min blasa ska halla sig lugn, dvs ganska normal, och det fungerar emellanat. Men idag har jag haft en san dar jobbig dag igen dar blasan - med kraft - signalerat: dags att tomma!!! med alldeles for tata intervall. Vilket bl a tvingade mig att kliva av ett pendeltag och besoka det i sarklass sunkigaste WC jag nagasin sett. Riktigt ackligt!!  Jag angrar att jag inte tog en bild pa det. Golvet var genomblott, det fanns ingen sitsring pa toalettstolen och inget toapapper. Tur att jag alltid  bar med mig en massa pappersnasdukar.  Sedan klarade jag mig en halvtimme till innan det var dags att soka efter nasta toalett. Jag lyckades hitta ett fikastalle med en liten toalett nere i kallaren. (den var OK).

Natten till idag var inte battre den. Fram till klockan tva tvingades jag upp var 30:e minut. Och da menar jag tvingades. Fanns inte en chans att forsoka fortranga blasans signaler. Kunde inte ens ligga pa mage - min favoritposition nar jag ska sova.

Isch - vilket gnall det har blev, Men det var lite tufft ett tag....


Men det ar det har som emellanat gor mig desperat. I morgon ar det dags for bussresa......   Undrar hur det kommer att ga??  Jag kommer sakert att ligga och oroa mig halva natten.

Jag har inte haft sa ont - och det ar ju alltid nagat att vara glad at. Bara lite irriterande smasveda. Men dessa trangningar!!!  Jag blir galen!!



 
 
Ingen bild

husara

10 maj 2011 16:45

Jag känner för dig och känner igen mig!
Dessa snuuskiga "toor", som man är tvungen att utstå! Var hos urologen igår och fick silverklorid. Han säger bara:" Min uppgift är att försöka lindra dina obotliga besvär".Jag vet inte om detta hjälper något, tron kan försätta berg. Fortsätter med Membrasinet och inbillar mig att svedan är något lindrigare. Värst tycker jag nu är det sociala handikappet och toaspringandet. Vi kämpar på!
Husara

Birgitta

10 maj 2011 18:11

Jajamen!!! Vi ger inte upp!! Men nog ar det trist - och valdigt begransande - nar hela tillvaron kretsar kring toaletter....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards