Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Söndag - 8 maj 2011

Av Birgitta - 8 maj 2011 08:45

Denna attans sketna uretrit!!   Jag blir inte klok på dess svängningar.

Igår var jag ganska bra större delen av dagen, i natt har jag för första gången på VÄLDIGT länge bara varit uppe en enda gång, och nu - just precis nu - sitter jag här med den gamla välkända smärtan igen. Och förstår i vanlig ordning absolut ingenting.

Hur kommer det sig att man kan sova skönt och smärtfritt en hel natt (nästan i alla fall) och sedan när man vaknar så brinner eldklotet i underlivet?? Vad gör jag egentligen på nätterna???

Idag gör det mig dessutom lite extra bekymrad. För många månader sedan - troligen under några dagar när jag mådde väldigt bra och hade glömt (förträngt??) hur eländigt det kan vara ibland - fattade vi (dvs M och jag) beslutet att ge oss ut på ett litet äventyr. Ett äventyr där jag inte vet om jag kommer att ha koll på toaletter och kisspauser. Kanske inte kan styra min tid helt själv. Detta äventyr börjar i eftermiddag. Och jag är faktiskt lite orolig för hur jag ska klara detta.

(Kan det vara oron som framkallar mina smärtor??)

Nu ska det tränas mentalt på hög nivå..... 

Ungefär som Lasse Åberg i Sällskapsresan: 'jag kan flyga! jag kan flyga!! 

Fast för mig gäller det istället: jag behöver ingen toalett! jag behöver ingen toalett!!


Äter fortfarande Detrusitolet - men som sagt, när smärtan sitter där då räcker dom inte till för att dämpa trängningarna..... Vill inte gärna stoppa i mig en massa cortison - men pillrerna får följa med och blir det riktigt illa då finns ingen annan lösning.


Nu till något mycket roligare. Igår åt jag för första gången i mitt långa liv pannkakstårta. Dotter P bjöd och den smakade riktigt, riktigt bra!!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards