Alla inlägg den 10 september 2010

Av Birgitta - 10 september 2010 22:36

Jag ska alldeles strax krypa i säng. Skriver bara av mig lite först.

Det här har varit en jobbig dag.

Jag har haft ont i min urinblåsa precis hela dagen- och sprungit på toa i snitt en gång/halvtimme.

Vadå blåsträning??  Idag har det inte fungerat överhuvudtaget!

Just nu är jag så erbarmerligt trött på denna uretrit.


Vad kan jag göra för att det ska gå över?


I morgon måste det vara bättre för M och jag ska spela en golftävling ihop. En lagtävling där vi slår vartannat slag - på samma boll. En kul spelform - men mindre kul om man har ont i underlivet. Det handlar ju om att gå en hel golfrunda på arton hål och det tar minst fyra timmar - troligen mer eftersom det är tävling.


Sova - kan det hjälpa? Jag ska peta i mig en Tradolan och krypa i säng. Känner mig som en gammal kärring. Klockan är ju bara 22:30 en fredagkväll!!

Av Birgitta - 10 september 2010 07:19

Det här dagliga bloggandet har på något sätt blivit min ventil. Jag pyser ur mig mer eller mindre - beronde på dagsformen (och humöret) - av mitt elände. Av mitt liv med en i princip kronisk sjukdom.

När man konstant går omkring med smärta, sveda, irritation, trängningar, kramper - ibland bara något av detta, ibland allt på en gång, ibland kraftigt, ibland svagare - så blir man ju uppslukad av detta. Det fyller hela ens tillvaro. Man kommer inte undan.

Och det måste på något sätt ut.

Jag pratar sällan om det med mina vänner eller min familj. Dom som står mig närmast märker när det är som allra värst - men i övrigt försöker jag hålla det inom mig själv.

Och jag tror det går ganska bra - väldigt mycket tack vare den här ventilen: att jag skriver av mig här i bloggen.


En positiv bieffekt - som jag inte väntade mig när jag började - är alla mail jag får från kvinnor med liknande problem. Kvinnor som dels berättar sin historia, dels ger mig råd och tips, dels tackar för att jag skriver. Jag har lärt mig jättemycket och jag blir så fantastiskt glad varje gång jag får ett mail....


Så till dagsformen idag: sisådär faktiskt. Inte så bra om jag ska vara ärlig.


Jag har bokat en tid hos min läkare - men hon är upptagen så det dröjer drygt en vecka innan jag får komma dit.


Jag har också varit i kontakt med den kvinnliga läkaren i Bjursås och ska träffa henne i slutet av september.  Det ser jag verkligen fram emot. Ska ladda med en lång lista med frågor om uretrit.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards