Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Dag 342 - fredag

Av Birgitta - 10 september 2010 07:19

Det här dagliga bloggandet har på något sätt blivit min ventil. Jag pyser ur mig mer eller mindre - beronde på dagsformen (och humöret) - av mitt elände. Av mitt liv med en i princip kronisk sjukdom.

När man konstant går omkring med smärta, sveda, irritation, trängningar, kramper - ibland bara något av detta, ibland allt på en gång, ibland kraftigt, ibland svagare - så blir man ju uppslukad av detta. Det fyller hela ens tillvaro. Man kommer inte undan.

Och det måste på något sätt ut.

Jag pratar sällan om det med mina vänner eller min familj. Dom som står mig närmast märker när det är som allra värst - men i övrigt försöker jag hålla det inom mig själv.

Och jag tror det går ganska bra - väldigt mycket tack vare den här ventilen: att jag skriver av mig här i bloggen.


En positiv bieffekt - som jag inte väntade mig när jag började - är alla mail jag får från kvinnor med liknande problem. Kvinnor som dels berättar sin historia, dels ger mig råd och tips, dels tackar för att jag skriver. Jag har lärt mig jättemycket och jag blir så fantastiskt glad varje gång jag får ett mail....


Så till dagsformen idag: sisådär faktiskt. Inte så bra om jag ska vara ärlig.


Jag har bokat en tid hos min läkare - men hon är upptagen så det dröjer drygt en vecka innan jag får komma dit.


Jag har också varit i kontakt med den kvinnliga läkaren i Bjursås och ska träffa henne i slutet av september.  Det ser jag verkligen fram emot. Ska ladda med en lång lista med frågor om uretrit.

 
 
Ingen bild

Ingalill andersson

10 september 2010 22:59

Hej.Hoppas att du snart mår bättre,vet hur du har det.Tror inte alls på blåsträning när vi har det som värst,utan mer på att man (jag)ser till att göra det så tryggt som möjligt för mig.Se till att vara nära toalett.Hälsningar Ingalill

Birgitta

11 september 2010 08:44

Ja - man aktar sig noga för att ge sig ut på några större äventyr när det tränger hela tiden.
Jag gillar din formulering '' att göra det tryggt för sig ''. Det låter så mycket mer positivt än mitt gnäll och min klagan. Det känns som att du tar hand om din kropp. Jag blir arg på min.
Din attityd är nog bättre för läkandet. Ska försöka ta till mig den. Tack!
Birgitta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards