Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Dag 221 - onsdag

Av Birgitta - 12 maj 2010 14:00

Gårdagen blev en pärs!  Natten har varit en pärs. Och denna dag verkar inte bli ett dugg bättre.

Det ligger en radda fula ord och jäser i huvudet på mig - och snart kommer dom ut............

M och jag spelade en golfrunda på egen hand igår medan våra vänner arbetade och det är en väldig tur att man för det mesta åker en liten bil runt banan här - igår hade jag inte kunnat gå ett helt varv på 18 hål.

Och det är tur att det finns toaletter lite överallt. Det är faktiskt det första jag kontrollerar när jag kommer till en ny bana - var toaletterna finns.  En del golfbanor har bara toaletter inne i klubbhuset och det har hänt att jag fått sätta mig ute i naturen många gånger. Vilket går an om det finns natur att gömma sig bakom. Vid något tillfälle har dom jag spelat med fått göra ring runt mig för det fanns absolut inget att gömma sig bakom......

Det är en märklig tillvaro man har: vissa dagar kan jag gå en hel runda på 18 hål utan att ens behöva besöka en enda toalett. Andra gånger - de flesta tyvärr  - måste jag besöka varenda toalett jag ser bara för att lätta och lindra och kunna gå en timme till.


Jag har bestämt mig för att sluta med Furandantinet. Det gör absolut ingen nytta. Min läkare ville väl försöka hjälpa men om jag har lika jobbigt som om jag inte ätit dom då avstår jag hellre.


Idag ska vi köra till San Antonio - via Austin där vi ska äta lunch med våra vänners son idag. Det ska bli en liten trevlig utflykt på några dagar. Jag hoppas jag klarar bilresan.  Men mina vänner har haft mig i bilen förr - så dom vet vad som väntar - ett antal stopp på bensinmacker....


Och mitt i detta elände försöker jag hitta små guldkorn att bli glad av - här kommer ett som stod mitt på golfbanan igår:

 

 
 
Ingen bild

asa_bonell55@hotmail.com

12 maj 2010 17:17

Hej! Har också ätit samma medicin, jag tyckte jag fick ännu ondare av den. Du kanske blir bättre när du slutar med den. Åsa

 
Ingen bild

Birgitta

13 maj 2010 14:33

Jag har borjat misstanka att det ar likadant for mig - sa nu har jag slutat med den, men det tar val nagan dag innan det gar ur kroppen.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards