Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Lördag - 7 juni 2014

Av Birgitta - 7 juni 2014 19:53

Idag har jag spelat min i särklass allra sämsta golfrunda på väldigt länge. Och jag har absolut inget mer än min egen klantighet och ofokusering att skylla på.

Mitt urinrör och min urinblåsa mår så bra, så bra. Jag är tillbaka till det underbara tillståndet jag befann mig i under januari och februari.

Och jag är övertygad om att det Uracyst som är orsaken till det.  Har nu fått fem behandlingar - varannan vecka  sedan mitten av april - och jag kan nästan känna hur det sakta blir helare och helare inne i mig. 

Ingen Betapred på över en månad!!

Ingen värmedyna på nätterna för att lindra ett brinnande eldklot i underlivet!!

Ett, möjligen två, toabesök per natt att jämföra med fem/sex!!

Inga problem att gå, eller åka bil på skumpig väg!!

Vågar sätta mig på pendeltåget in till Lissabon utan att vara livrädd att jag måste hoppa av på någon station och leta efter en toalett!!


Jag känner mig m a o helt normal!!


Kommer fortsätta med Uracyst ganska tätt under sommaren, sedan trappa ner till en gång/månad. I första hand  året ut, sedan får jag se. Beror på om detta fantastiska håller i sig eller om det bara är något tillfälligt.


Men om nu Uracyst gör sådan nytta på mig, vad är det då för sjukdom jag bär på? Uretrit har jag ju trott i alla år. Men kanske är det IC......  Uracyst läker ju hinnan i urinblåsan!! Och min uretrit sitter i urinröret och urinblåsans botten - som består av annan vävnad än själva urinblåsan. Det står visserligen att Uracyst gör nytta BÅDE för IC och BPS (Painful Bladder Syndrome = uretrit). Men ändå..... Kan uretrit utvecklas till IC??


Min läkare har i alla år sagt uretrit - och för att ställa korrekt diagnos av ev IC måste man ta vävnadsprov i urinblåsan, vilket aldrig har gjorts på mig. Och aldrig kommer att göras heller, om jag får bestämma.


Egentligen spelar det ju ingen roll, det viktigaste är att jag äntligen ÄNTLIGEN mår bra igen!!


Jag kan verkligen njuta av mitt pensionärsliv, spelar golf, träffar massor med trevliga, nyfunna vänner, äter god mat, upptäcker Portugal, ett fantastiskt vackert land, och målar, målar, målar.......   Nu håller väggarna på att ta slut...

Den här kallar jag 'sommarregn':

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards