Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Fredag - 13 juni 2014

Av Birgitta - 13 juni 2014 16:10

Otursdag påstår vissa, men än så länge artar sig denna dag riktigt bra!!

Det är ca 30 grader i skuggan, strålande sol, lite vind som fläktar och i skrivande stund har jag inte varit på toa sedan ca kl 11 (och nu visar uret 15:12 här i Cascais) och jag är inte det minsta toanödig.

Jag mår m a o helt utmärkt.   Kanske kan jag t o m våga mig på ett dopp i poolen..........


Har fått fem Uracyst-behandlingar och har beställt fler ampuller från Sverige, samtidigt som jag håller på att undersöka om det går att få tag på härnere. Gepan finns - det vet jag - men vad gäller Uracyst råder fortfarande oklarhet.


Denna nyvunna 'friskhet' håller dock på att skaffa mig jobb - dags att uppdatera websidan.

Det är några år sedan nu och det finns en del nytt att tillföra. Hoppas jag kommer ihåg hur man gör.


Annat som kan rapporteras är hur det går med magnesiumnivån i blodet - och om det kan sägas att efter nästan sex månaders dagligt sprayande på magen av magnesiumolja är mina värden helt oförändrade. Å andra sidan har jag inga kramper heller. Så jag vet inte vad jag ska tro. Magnesiumoljan kanske inte går in i blodet - men gör ändå nytta??

Hur som helst - min nivå av magnesium i blodet ligger fortfarande under det lägsta rekommenderade värdet så nu ska jag skaffa hem magnesiumpiller från hälsokostbutiken, och om några månader ta ett nytt blodprov.


En stor händelse här i Portugal är när sardinsäsongen börjar - och det var i går. Man grillar sardiner och äter med speciella tillbehör och - framförallt igår som var premiärdagen - så festar man loss samtidigt som doften (eller stanken , välj själv) av grillade sardiner sprider sig över nejden.  

SWEA här i Lissabon ordnade sardinlunch igår - jag åt EN.....  Många ben har dom......

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards