Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Måndag - 9 december 2013

Av Birgitta - 9 december 2013 09:06

Just nu far alla fula ord jag kan runt inne i huvudet på mig.

Jag är inte 'smått' desperat längre - jag är fullständigt heldesperat!!!


Skovet som inte ville gå över - som jag skrev om i fredags - har suttit i hela helgen - med mer eller mindre styrka. Inte så mycket problem med trängningar - utan det är smärta och framförallt KRAMP som är problemet. Och jag förstår inte varför!!

VARFÖR KRAMPAR MITT URINRÖR?????


Jag trodde i går eftermiddag att jag hittat en lösning. Jag testade ju zonterapi i somras och har under hösten funderat på om det är något jag ska gå vidare med. Har en bekant här i Cascais som är utbildad zonterapeut och i går mitt på dagen hade vi bokat en första behandling.

Hade rätt rejäla smärtor och krampkänningar i går förmiddags - men efter en timmes behandling släppte kramperna och jag kände mig så lätt och fin i underlivet. Kunde röra mig obehindrat igen. Och detta välsignade tillstånd satt i hela eftermiddagen, kvällen och natten.

Klarade t o m av att gå ut en sväng på kvällen till en liten irlänsk pub nere i centrala Cascais där två eldsjälar kör en quiz - dvs frågesport - en gång i månaden. Det var första gången vi var med. Totalt var vi sju svenskar som bildade laget 'Vikings' och som tävlade mot sju/åtta andra lag. Urtrevligt!!!   Vi kom tvåa!!

Och när jag vaknade i morse och låg i sängen kändes min kropp helt OK - men så fort jag satte fötterna i golvet skar värsta krampen till - och här är jag nu.

Kan inte ta ett steg utan att det känns som att en stor vass kniv kör rätt upp i urinröret.  Det gör så förtvivlat ont!!

Det kan inte vara OK att jag ska behöva ha så här ont!!!!

Ingen ska behöva stå ut med detta.......


Min läkare skrev ju ut Glytrin åt mig - dvs det man tar vid kärlkramp - för att jag skulle testa om det kunde hjälpa när jag får dessa krampattacker.

Men jag vet inte om jag vågar använda det. Läste igenom bipacksedeln (vilket jag sällan gör i vanliga fall, vill inte veta ev biverkningar....) och där står bl a följande:

Var försiktigt med Glytrin om du har....

-   problem med blodtrycket

-   grön starr (kan medföra högt tryck i ögat)

Jag är just mitt i en utredning kring mitt blodtryck som har betett sig lite konstigt den senaste tiden.....

Är livrädd för grön starr eftersom i princip alla på min mammas sida har/hade det. Kollar trycket i ögonen varje år och vill definitivt inte ta något som riskerar att det går upp......

Så här sitter jag med mina omänskliga, hemska kramper och vet inte vad jag ska göra för att bli av med dom. Eller hur jag ska stå ut.

Jag är faktiskt lite putt på min läkare för jag har bett henne skriva ut dunderstarka piller som jag ska kunna ta just när jag får så här fruktansvärt ont - men hon vägrar!!!!  Jag tror inte hon förstår HUR ont jag får ibland.  

Man ska ju inte gå omkring med smärta säger dom - men om inget annat än ex morfin hjälper??   Varför kan jag inte få ta ett morfinpiller någon gång ibland så att jag i alla fall kan röra mig???

Förstår inte!!!

Känner mig just nu omänskigt behandlad.


Hade tänkt baka saffransbullar idag - men om dessa kramper håller i sig då blir det till att sitta stilla i en soffa och läsa bok, se på TV eller spela något fånigt spel på mobilen.....


Nästa zonterapi-behandling har vi bokat in om ca en vecka - hoppas kramperna släpper innan dess.......


Nu måste jag skriva om något roligt......

I lördags hade den golfklubb jag är med i sin årsavslutning, med golftävling på dagen och middag på kvällen. Jag kände av uretriten men det var inte värre än att jag kunde gå - och jag spelade fantastiskt bra i 12 hål. Riktigt bra!! Sedan satte kramperna igång och då försvann mitt fina golfspel. Helt plötsligt fungerade INGENTING!!! Jag kunde knappt gå och jag kunde definitivt inte slå ett golfslag längre. Jag blev så arg på mig själv så jag nästan grät......

Men - det visade sig att det jag åstadkom innan kramperrna slog till räckte för att jag skulle vinna damklassen!!! Kors i taket!!!     När dom ropade upp mitt namn fattade jag inte att det var mig dom menade.  

En riktigt maffig pokal fick jag: 

 

 
 
Ingen bild

Kristina

9 december 2013 16:23

Jag heter Kristina, och jag är rysk mamma i 29 ålder. Jag följer din blogg varje dag, och hoppas att du hittar någon behandlingen vilken skulle hjälpa dig. Jag har jämt ont 2 år, jag ensamstående mamma och har inga släktingar i Sverige. Jag tvungen jobba heltid för att klara min ekonomi . Mitt plågande har börjat efter oskydd sex men en svensk man. Innan dess hade jag frågat honom om har är frisk, han sa ja. Jag hade visat mina papper från Sesam att jag är frisk . Nästa dag efter sex fick jag mina symptom . Svedande ont i urinröret . Först tanke var att jag fick någon könssjukdom . Jag testade mig 5-6 gånger under 2 år allt var negativt. tex klamydia, ureaplasma, syfilis, hiv, trihomanada ocv . Även jag käkade tabletter mot svamp. Jag fick behandling med curtison, Silverklorid i urinröret . Ingenting hjälper. Jag provade akunpunktur, diet, allt på hälskost . Ingen resultat. Jag kan inte ha på mig jeans, jag är känslig när det kalt ute . Jag undviker träffa vänner 2 år , mitt liv bara ett plågande. Det är bara min son som håller mig vid livet. Jag hoppas när jag läser din blogg att du hittar något botemedel , vilken sen vi alla kan använda. Idag gick jag brev av läkare att jag har ingen hormonrubbning och bra immunförsvar . Det är bara jag har ganska kraftig blodbrist. Men, det jag läst pga att man har långvarit inflammation i kroppen

Birgitta

13 december 2013 08:14

Ja - jag hoppas också att man hittar ett botemedel mot denna halvt dolda, okända sjukdom som orsakar oss så mycket lidande. Men tyvärr är jag inte särskilt optimistisk. Det verkar inte finnas någon som vill ägna sig åt forskning kring kvinnors urinrör.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards