Alla inlägg den 3 december 2013

Av Birgitta - 3 december 2013 06:15

Så var det dags igen. Ca 1½ vecka sedan förra omgången. Lite för tätt i min smak - men det är bara att gilla läget och påbörja en ny omgång Betapred.

Det verkar som att det även denna gång blir en lindrigare variant och det är jag glad för. Ligger på en 3-4 på min smärtskala - klart mycket trevligare än tidigare i höst när jag toppade 10 vid några tillfällen. Då var jag riktigt ynklig. Nu kan jag i alla fall existera, gå och röra mig utan att kvida.

Det är märkligt hur svårt det är att dölja - för dom som känner dig väl - när smärtan tagit kroppen i besittning. M avslöjar mig direkt, även när jag inte sagt något. 

Uretriten kom farande i går morse - och framåt förmiddagen tog vi en liten kort promenad ner till det som är den närmaste varianten av ett ICA MAXI här i Cascais - JUMBO heter det.  Och bara på min promendfart inser M vad som har hänt. När jag har mina uretrit-fria perioder då går jag fort, fort - när uretriten tagit min kropp i besittning går jag sakta, sakta. Ibland går jag inte alls.....

Den här gången har jag gjort något som jag faktiskt aldrig gjort - eller behövt göra - tidigare: jag har avbokat en inplanerad middag. Vi hade bjudit hem lite vänner på middag imorgon - onsdag - men jag kände i går morse - när eländet började igen - att jag varken hade mental eller kroppslig ork att planera och genomföra en middag för en massa människor.  Trist!!

Det är ju det här som är ett av problemen med en sjukdom som poppar upp lite hipp som happ: svårt planera olika aktiviteter.

Jag har genomfört middagar under smärta tidigare - men den här gången sa det bara stopp!!  Det känns som att jag har passerat en tröskel - vill inte plåga mig i onödan längre......


Svårt att sova är det också med smärta i kroppen. Har legat på värmedynan hela natten, men varit vaken från klockan 4. Klockan fem gick jag upp och satte mig vid PC'n som jag har i köket. Tände några ljus och mina IKEA-inhandlade adventssljusstakar i fönstret och försöker tänka bort min smärtande kropp. Googlar nyheterna och skriver lite i bloggen......

 

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards