Alla inlägg den 17 december 2013

Av Birgitta - 17 december 2013 08:15

I lördags kunde jag inte hålla mig borta från Betapred längre. Satte igång en behandlingsomgång igen.

Men börjar samtidigt bli lite orolig att dessa Betapred omgångar inte längre gör samma nytta som dom gjort tidigare.

Kan det vara så?

Att effekten blir svagare och svagare?

Måste man öka dosen då - eller vad gör man???

Under många, många år kände jag ju av min uretrit i princip hela tiden, och det var först när jag började med Betapred som jag fick verklig lindring och kunde få uppleva total uretrit-frihet under i bästa fall några veckor. Underbara känsla!!

Men nu kommer jag inte dit igen. Det vill inte släppa helt. Och jag håller på att bli smått desperat att jag ska fastna i detta liv av mer eller mindre konstanta smärtor  - varvat med skärande kramper.

Inget roligt liv!!!


Har haft svårt sova flera nätter p g a att det hela tiden gör så ont - fast jag ligger med min värmedyna på magen. Så igår fick jag min läkare härnere att skriva ut en lindrig variant av sömntabletter. Jag har ALDRIG i hela mitt liv tagit en sömntablett tidigare - men fortsätter dessa smärtor så måste jag.  Ligga vaken och stirra i taket timme ut och timme in med ett brinnande eldklot i underlivet är inte kul i längden.

Sedan undrar jag om jag verkligen ska ta den sista omgången av Uracysten??  Jag märker absolut ingen förbättring - snarare tvärtom - jag är som sagt sämre nu än jag varit på länge.  Lite trist att ha lagt ut en massa pengar på något som inte hjälper. Men det vet man ju inte innan. Enligt min läkare har Uracyst varit väldigt bra för flera av hennes andra patienter.

Jag forsätter också med att få zonterapi en gång i veckan. Vet inte om det kommer att ha någon effekt på uretriten, men jag märker att jag efter behandlingarna känner mig mer avslappnad - så det kan ju inte vara fel köra på med det ett tag.


Och slutligen - det här med kramper. Jag förstår fortfarande inte VAD det är som gör att mitt urinrör krampar så kraftigt - så ofta. Men jag har också ganska ofta kramper i mina tår - och i mina fingrar..... Helt plötsligt kan ett långfinger börja spreta okontrollerat - med samma skärande smärta som i urinröret. Eller någon av mellantårna.....

Kan det ha samma grundorsak?

När jag googlar på kramper kan jag läsa att det ofta beror på magnesiumbrist och i förrgår fick jag något spännande av en väninna härnere: magnesiumolja i sprayform. Som man sprayar på kroppen och så absorberas det genom huden. Hon har kört med detta dagligen ett tag och har inte längre några kramper i sina ben.

Så två kvällar nu har jag duschat min mage med denna magnesiumolja - och låtit det lufttorka medan jag tvättar av ansikte och borstar tänderna. Ska rapportera här (och i forumet) om jag märker någon effekt - fast det lär väl ta ett tag.


Sedan måste jag bara ha med något lite roligare också - dvs lite golf......  Jag är ju en medelgolfare - handicap 18,9 - men en av de kvinnor jag lärt känna härnere - en kvinna i min ålder från Schweiz - har inbjudit mig att vara med i något som heter 'Senior Women in Portugal' - och där finns f d proffs!!!! Igår spelade jag med dom första gången. Gick tillsammans med en annan svenska (handicap 10) och en portugisiska (handicap 8) och åt sedan en fantastisk lunch tillsammans. Urkul!!! Visserligen en runda med smärta - och halvdåliga slag - men ändå lyckades jag inte göra bort mig helt. 

I programmet nästa år ingår bl a en internationell turnering över tre dagar nere på Algarve i januari - plus en resa till Azorerna i maj.

Vid dom större tävlingarna är man indelad i olika klasser (jag kommer att spela i den 'sämsta') men annars fungerar ju handicap-systemet så att man kan tävla mot/med varandra trots att man ligger på olika nivåer.

Som sagt - urkul!!!   Och fascinerande och inspirerande spela med dessa kvinnor som slår så långt och med precision!!


Och - det här är något som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde skulle hända när jag flyttade hit!!!


Bara jag får bukt med uretriten så jag slipper ha så ont hela tiden - så är livet som pensionär inte så tokigt.....

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards