Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Måndag - 23 september 2013

Av Birgitta - 23 september 2013 09:26

Jag håller på att bli en riktig svid- och gnäll kärring!!!


Det svider som attan i mitt urinrör och jag känner hur gnället håller på att ta över hela min varelse.

Gnäll över att det svider, värker, krampar, tränger, gnäll över att jag inte kan röra mig obehindrat, gnäll över att jag måste upp på toa massor med gånger varje natt för att under smärta klämma ur mig några droppar, gnäll över att jag överhuvudtaget har drabbats av detta elände, gnäll över att det aldrig kan ta slut på riktigt, gnäll över att jag troligen måste ta en omgång Betapred redan efter en vecka - inte två som jag varit van vid under det senaste året.

Som ni märker  - en riktigt gnällkärring är vad jag redan är........


Ännu mer gnäll för att jag inte har samma ork som t ex Nina och Sötmandel att forska vidare kring sina sjukdomar, hitta nya vägar, nya infallsvinklar - och att sedan så generöst dela med sig av sina erfarenheter på forumet. TUSEN TACK - till Nina, Sötmandel och ni andra som fortsätter att dela med er på forumet !!! Sluta inte med det!!


Jag har gett upp. I alla fall känns det så just nu. Accepterat att jag aldrig blir bra. Accepterat att jag i princip halva min tid har ont. Accepterat att jag måste äta cortison resten av mitt liv för att kunna leva drägligt. Accepterat att jag aldrig kan planera aktiviteter eller utflykter alltför långt i förväg för jag vet inte hur jag kommer att må just den dagen. 


Sådärja - nu har jag fått gnälla av mig lite. Dags för lite positivt tänkande....   Solen lyser, det är varmt som i en bastu redan klockan åtta på morgonen och jag kan trots allt spela golf - även om jag just idag nog måste hyra en bil för att ta mig runt banan utan att plåga mig alltför mycket. Kostar några kronor men det får det vara värt. Alternativet är att inte komma ut alls - och ut måste jag. Blir tokig av att sitta inne och bara ha ont.


Här kommer en bild över den bana jag spelar på härnere, Oitavos Dunes. En riktig linksbana med utsikt över Alanten från i stort sett hela banan. Så vacker!!

 

 
 
Ingen bild

Annelie

8 november 2013 13:06

Hej Birgitta!
Jag är ny på detta men har just blivit diagnosticerad med något som liknar uretrit. Jag är trettio år och känner mig alldeles på botten av beskedet. Jag är hjälpt av "i värsta fall-tänk" och har stött på möjligheten att byta ut urinrör/blåsa mot konstgjord variant om det blir för jävligt. Är det något du funderat på? Kram

Birgitta

9 november 2013 09:57

Jag har en gång frågat min läkare om man inte kunde just byta ut urinröret - men hon nappade inte på min fråga. Tyckte att det kanske var ett väl drastiskt alternativ som man bara tog till om det var absolut nödvändigt, ex om man fått cancer i urinröret.... Enligt henne så är det stor risk för eventuella biverkningar.
Jag har en bekant (en man) som fick cancer i urinblåsan och på honom gjorde dom en ny urinblåsa av en bit av hans tunntarm. Hans biverkning är att han inte känner när han blir toanödig - så hans måste tömma blåsan med jämna mellanrum, ca var tredje/fjärde timme. (hans fru håller bra koll på hur ofta han går....). Annars fungerar det jättebra säger han. Men han sa också att man inte är så pigg på den typen av operationer längre. Det är enklare att göra en stomi-variant, dvs påse på magen... Mindre kul.
Jag har aldrig råkat på någon som bytt urinrör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards