Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Måndag - 16 april 2012

Av Birgitta - 16 april 2012 16:49

Nu drar det ihop sig. I morgon fm lyfter vi mot värmen. Så skönt det ska bli. Är rejält trött på kylan nu. Även om solen tittade fram både igår och idag är det ju fortfarande KALLT. Dunjacka på.....


Jag hoppas bara att uretriten håller sig borta de närmaste 14 dagarna. Visserligen är hela medicinförrådet nedpackat - i handbagaget - men ändå. Vore himla skönt slippa ta till dom starka doningarna.


Träffade min läkare i förmiddags och vi växlade några ord om Candida. Hon var inte alls främmande för att den - i grunden snälla bakterien - kan vara med och ställa till det i kroppen. Socker är en bov - enligt henne.

Vi konstaterade också ytterligare en gång att uretrit inte är EN sjukdom, utan en grupp av problem i dom nedre urinvägarna. Och därför är det så svårt att ge generella regler och behandlingar. Och svårt förstå vad som är orsaken till ex mitt utbrott i förra veckan.


Vi pratade också om AZO standard - det smärtstillande läkemedel som inte finns i Sverige, men går att köpa receptfritt i t ex USA. Hon kände inte till det, men jag hade printat ut  beskrivning och innehållsförteckning. Bl a konstaterade hon att medlet innehåller antibiotika - kanske en anledning till att det gör nytta.

Hon skulle läsa igenom papperen lite noggrannare, men hon såg inga problem med att jag köpte med mig hem och testade.

Som med de flesta läkemedel gäller det ju att använda med förnuft.


Jag hade kunnat få en behandling också - men kände mig så bra så jag avstod. Trots att det bara var några dagar sedan jag var urdålig. Hoppas det inte var ett felaktigt beslut......


 
 
Ingen bild

Carina

16 april 2012 20:23

Nu blir jag nyfiken. Vilket av innehållet i AZO är antibiotika? I det produktblad jag har står att det INTE innehåller antibiotika och därför inte hjälper mot uvi utan bara bedövar smärtan.

Birgitta

18 april 2012 16:13

Om jag det minns.....
Jag hade printat ut ett produktblad kring de ingående substanserna och visade min läkare - som fällde kommentaren.

Men - det kanske var en förhastad kommentar av henne..... Hon kikade bara snabbt på papperet.
Skulle studera det noggrannare när hon hade bättre tid. Kanske var korkat av mig skriva om det när det inte var bättre underbyggt.

Så - glöm vad jag skrev. Troligen har du rätt Carina - du brukar vara väldigt noggrann i dina research.
Och jag tänker defintivt köpa några paket med mig hem. Och använda när jag blir dålig.

 
Ingen bild

Carina

18 april 2012 23:30

Det är nog ingen fara att testa. Min doc kände inte heller till medicinen men sa att de är otroligt hårda innan de godkänner ett läkemedel i USA. Bl a för att inte riskera stämningar, precis som du trodde. Men som det står på paketet - inte för ofta.
Ha det riktigt skönt i sommarvärmen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards