Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Tisdag - 7 februari 2012

Av Birgitta - 7 februari 2012 08:12

Med risk för att jag blir tjatig:


Jag mår så bra!!!


Tror inte det är sant. Kan det vara så att mina 16 - snart 17 - år i uretrit-helvetet är över?


Vågar inte riktigt ta ut något i förskott.

Bokar fortfarande gångplats på teater & bio. (Har t ex lyckats få biljetter till De tre musketörerna)


Tar fortfarande en dag i taget. 


Men - nu har jag inte tagit någon Arcoxia på nio dagar, ingen Betapred på 1½ månad, ingen brus-Alvedon på en månad.


Det enda 'riktiga' läkemedel som jag fortfarande äter dagligen är Xatral OD 10 mg. Det är egentligen en medicin som är avsedd för herrar med prostata-problem, men jag har fått det för att motverka kramper i urinröret.

Men kramper får jag ju bara vid riktigt kraftiga skov, så egentligen borde jag kunna sluta med det läkemedlet också.

Ska prata med min läkare om det nästa vecka.


Håller detta i sig artar sig 2012 till att bli det första året i mitt nya liv!!


 
 
Ingen bild

stina

7 februari 2012 19:47

Så underbart att du blivit bättre! Så glad för din skull. En fråga: Hur länge har du ätít Xatral och är det den medicinen som hjälpt dig mest? Och hur lång tid tog det innan du fick effekt av den?

Birgitta

7 februari 2012 22:48

Jag har ätit Xatral i många år.
Nej - det är inte den som hjälpt mig mest, den har mest varit som en extra hjälp för att motverka/förhindra/lindra kramper i urinröret.
Jag har haft krampattacker även sedan jag började med Xatral, men inte alls lika ofta som innan.
Tyvärr minns jag inte hur länge jag åt innan de gjorde nytta.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards