Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Birgitta - 28 mars 2010 22:40

Äntligen! Äntligen! Äntligen!!!!

Nu har det värsta släppt. Jag kan gå utan att jämra mig. Så skönt!!!


Långkoket smakade fantastiskt! Hallongrottorna också.


Har njutit av en av mina gamla favoritfilmer som gick på någon kanal nu på kvällen: Station Agent.   Om ni inte har sett den än - gör det!! Den är riktigt bra.


Och - det bästa av allt - smärtorna är borta. Det ligger bara lite urinrörsirritation och stör - men det är himmelrike jämfört med hur de senaste dagarna varit.


Härligt!!

Av Birgitta - 28 mars 2010 16:27

Det här har varit en dag då jag inte velat röra mig en mm utan att det verkligen behövdes. Dvs - inga promenader - och det gör inget för vädret är riktigt trist.


Men jag har ju svårt för att göra ingenting - så dagen har innehållet följande aktiviteter:

tonat håret

fixat långkok på högrev - 4 timmar i ugnen med lök i massor & morötter

bakat hallongrottor

läst ut en bra bok: Bilden av Phoebe

 

allt under ett konstant stönande och jämrande.


Här kommer dokumentationen:

     

Av Birgitta - 28 mars 2010 09:04

Hela lördagen var smärtfylld!!

Min väninna M och jag var och såg föreställningen 'MatDesperat' på eftermiddagen och sedan följde hon med mig hem och åt middag med M och mig - och det var jättetrevligt - både föreställningen och sällskapet.


Men när smärtan är så stor som den var igår (och i förrgår) tvingar det fram toabesök - inte för att jag dricker mycket och fyller blåsan utan helt enkelt för att det gör så ont så varje liten tömning skapar en anings lindring.

Det blev riktigt kritiskt i går kväll. Jag gav mig ut på en kort, kort promenad och höll inte på att komma hem igen. Att 300 m kan vara så fruktansvärt plågsamma...... Hela kroppen var i upplösningstillstånd  innan jag kom innanför dörren och kunde kasta mig in på toaletten - bara för att sitta där med ett krampat urinrör.


Lite synd om mig var det då - men om det hela beror på det starka cortisonet så får jag väl skylla mig själv - jag bad ju om det.


Nåväl - jag har sovit bra i natt - bara 2 toabesök - och nu hoppas jag att denna dag blir lite lugnare än vad gårdagen var. Fast - jag ska nog börja dagen med en Tradolan och hoppas att den har effekt på mitt stackars ömmande underliv.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards