Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Dag 176 - söndag

Av Birgitta - 28 mars 2010 09:04

Hela lördagen var smärtfylld!!

Min väninna M och jag var och såg föreställningen 'MatDesperat' på eftermiddagen och sedan följde hon med mig hem och åt middag med M och mig - och det var jättetrevligt - både föreställningen och sällskapet.


Men när smärtan är så stor som den var igår (och i förrgår) tvingar det fram toabesök - inte för att jag dricker mycket och fyller blåsan utan helt enkelt för att det gör så ont så varje liten tömning skapar en anings lindring.

Det blev riktigt kritiskt i går kväll. Jag gav mig ut på en kort, kort promenad och höll inte på att komma hem igen. Att 300 m kan vara så fruktansvärt plågsamma...... Hela kroppen var i upplösningstillstånd  innan jag kom innanför dörren och kunde kasta mig in på toaletten - bara för att sitta där med ett krampat urinrör.


Lite synd om mig var det då - men om det hela beror på det starka cortisonet så får jag väl skylla mig själv - jag bad ju om det.


Nåväl - jag har sovit bra i natt - bara 2 toabesök - och nu hoppas jag att denna dag blir lite lugnare än vad gårdagen var. Fast - jag ska nog börja dagen med en Tradolan och hoppas att den har effekt på mitt stackars ömmande underliv.

 
 
Ingen bild

maggan

28 mars 2010 13:17

Hojja, jag vet hur det känns att ha så ont att an knappt kunna gå och in på toa för att störtböla av smärta..När jag var själv så dålig i en dryg vecka åkte jag in till akuten faktist för att få bedövning. Knappt det hjälpte. Vi får hoppas det går över snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards