Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Dag 268 - onsdag

Av Birgitta - 30 juni 2010 08:40

Jag älskar fortfarande sommaren - fast idag ser den helt annorlunda ut än igår....

Jag sitter på samma ställe som igår - vid köksbordet i min lilla stuga mitt ute i skogen - men idag tittar jag ut på en mörkgrå himmel. Det skvalar som ett mindre vattenfall i stuprören och jag kan riktigt känna hur kallt och blött det skulle vara att gå ut barfota i gräset.  Just det här vädret hör faktiskt inte till mina favoriter....


Jag kan inte låta bli att - har i och för sig inte med sommaren att göra... - förundras lite över tekniken som gör det möjligt för mig att sitta här och blogga i realtid. Vi har inte ens en fast telefonledning hit ut i skogen. Men med ett snabbt mobilt bredband (som M har installerat på min dator - vad skulle jag göra utan honom !!!)  fungerar det nästan lika snabbt och bra som om jag satt hemma i Sundbyberg. Vid tidigare bloggar här från R-vik har jag jobbat med hans dator men den mobila kopplingen var inte lika snabb och bra som den jag nu fått på min egen dator. Framförallt har jag all min information, alla mina bilder, alla mina mail med mig hela tiden. Toppenbra!


Min uretrit håller sig hyfsat lugn. Lite småirritation hela dagen igår - och det sitter kvar idag också. Sådär så att jag hela tiden känner mitt urinrör, men utan att det smärtar eller krampar eller tränger. Inget som hindrar mig från att röra mig - bara som sagt irriterande.  Natten har varit lugn, bara två toabesök.


I gårdagens strålande, varma väder hann M, jag och ena dotterns pojkvän med en golfrunda här i Rättvik och jag kan i alla fall inte skylla mitt dåliga spel på att uretriten ställde till det för mig. Det gick riktigt bra att gå hela rundan och jag behövde inte ens besöka alla toaletter som vi passerade. Det känns nästan som en liten seger bara det. Vissa dagar får jag springa på alla toaletter jag ser och däremellan sätta mig bakom någon buske.

 Men som sagt - mitt spel var uruselt. Jag kunde inte låta bli att ta ett kort - när jag lyckats plugga min boll rakt ner i en lerhög. Fast å andra sidan ska det väl inte finnas lerhögar på en golfbana, eller hur?

Nu ska jag försöka kompensera det usla vädret med en riktig sommarfrukost: vaniljyoghurt med svenska jordgubbar!!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards