Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Dag 253 - söndag

Av Birgitta - 13 juni 2010 08:50

Efter en lördag som var fullständigt genomgrå och där regnet strilade mer eller mindre kraftigt hela dagen så börjar söndagen med sol igen. Ingen värme att tala om - men sol och det är klart mycket trevligare.

Det finns egentligen bara en fördel med en dags regn:

- man kommer sig för med att ta itu med tråkiga saker att göra inomhus, städa toaletter, tvätta en massa tvätt, dammtorka, dammsuga, fixa i garderoberna, röja i allmänhet.....

Men - jag hör till dom som föredrar att det regnar på nätterna....


Ur uretrit-synpunkt var lördagen en dag av variationer - vissa stunder var rätt OK, sedan fick jag några timmar med riktigt ont, sedan försvann det onda igen. Konstigt. Däremot satt dom jobbiga trängningarna där hela dagen. Vi gjorde en del ärenden i regnet och jag sprang på alla toaletter jag hittade. Så länge jag hittar toaletter så går det bra - och så länge jag inte har ont vid toa-besöken. Det blir bara lite jobbigt i längden......


Här kommer ett litet inlägg i en annan debatt: varför ställer sig herrar och 'pissar' överallt??? På parkeringsplatsen utanför Johanssons Järn & Bygg igår t ex. Mitt framför vägen. När det finns en toalett inne i butiken. Jag om någon har förståelse för att det kan tränga på - men varför kan dom inte visa lite hyfs och åtminstone gå runt hörnet - eller använda toaletten.....?   


Den här dagen börjar ganska bra. Sitter med mitt vattenglas och min kaffemugg och känner bara av ett svagt obehag i underlivet. Hoppas, hoppas att det inte blir värre än så här.


Kan inte låta bli att dela med mig av den gråa gårdagen:

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards