Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Dag 242 - onsdag

Av Birgitta - 2 juni 2010 07:38

Onsdagmorgon - sitter här med min molvärk, som är mindre stark denna morgon, efter en natt med minst 6 toabesök och ser fram emot att få min andra Gepan-behandling idag.

Det är så fantastiskt vackert väder - och har varit i flera dagar nu - och jag njuter hejdlöst.  En av mina favoritsysselsättningar på sommaren är att spela golf. Det finns absolut inget som slår det - tycker i alla fall jag. Man får motion, frisk luft, vacker natur, utmaningar (vattenhinder, bunkrar, träd       osv) och träffar för det mesta väldigt trevligt folk. Dessutom behöver det inte vara strålande väder - bara det inte är ösregn. 

Och - det fungerar för en uretritare...... Finns för det mesta gott om toaletter - eller buskage att gömma sig bakom. Och man går inte så långa sträckor i taget - från boll till boll, från green till nästa utslagsplats. Fjällvandra är inte att tänka på. Inte cykelsemester heller..... Och ligga still i en solstol är inte min grej, är alldeles för rastlös för det.

Jag spelar sedan tio år med i en liten 'tjej-grupp' på 15 personer (jag är äldst!!) och under sommaren brukar vi turas om att anordna golfträffar varje onsdag -och dom som har möjlighet spelar då.  Det brukar vara ca 3 - 5. Men sedan har vi en helg på hösten då vi samlas allihopa och har vår stora 'masters-tävling'.

Straffet om man vinner den tävlingen är att anordna nästa års masters-helg - och förra hösten vann jag. Kors i taket!!! Jag brukar komma sist - eller näst sist. Vet inte vad som hände i höstas - helt plötsligt gick alla slag rätt!!

Nåväl - så nu sitter jag och funderar på vilken golfbana jag ska boka in oss på i höst och var det finns något trevligt ställe, pensionat eller enkelt hotell, som vi kan bo på.

Funderar på Vidbynäs. Någon som varit där??

Dages bilder är bevisbilder. Bevis på min vinst i höstas och  bevis på att jag släpade betongplattor:

    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards