Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Dag 197 - söndag

Av Birgitta - 18 april 2010 08:31

Jag har haft en riktigt bra natt, har bara varit uppe en gång och sov till i princip nu...  Och det hör verkligen till ovanligheterna.

Betyder det att uretriten också sover?

Nja - om så väl vore. Den ligger liksom under 'ytan' och lurar. Hela tiden. Kan anas nästan hela tiden. en konstig irritation, en antydan till smärta, men så länge det stannar vid det är jag bara glad. Egentligen är det en märklig känsla. Jag har ju inte ont som vid ett fullt uretrit-utbrott men heller inte den där fantastiska känslan av att nästan sväva ovan marken som när jag inte känner några som helst besvär eller smärtor.

Antagligen ska jag vara nöjd. Och självklart är detta att föredra framför det sämre alternativet.


Jag äter mina  piller och har ytterligare två cortison-behandlingar inbokade så min förhoppning är att uretriten ska somna ordentligt.


Jag har filosoferat lite över min websida www.uretrit.se och min blogg. Innan september förra året hade jag i 14 år bara berättat om mina problem för ett fåtal människor, och för det mesta var det bara M som dagligen kände till hur jobbigt jag har/hade. Ett riktigt bra sätt att bli av med vänner (i alla fall sina bekanta) är ju att prata om sina sjukdomar. Och när bekymren sitter i underlivet eller urinvägarna då är det nästan tabu att prata om det.

Samtidigt så är det ju så att uretriten - när den slår till som värst - uppfyller hela din kropp och ditt sinne. Det gör så förtvivlat ont så man har svårt lägga energi på annat än att bara härda ut.

Och här sitter jag nu, drygt ett halvår senare, och beskriver, mer eller mindre helt öppet,  dagligen hur mitt urinrör mår. När jag började skriva måste jag erkänna att jag funderade över om jag var riktigt klok. Men det var det bästa sättet att få 'liv' i websidan.

Och - det var nog det bästa jag gjort på länge. Jag har lärt mig massor. Jag har insett att vi är många som lider i det tysta. Jag har fått mail och kommentarer från kvinnor över hela Sverige som delar med sig av sina erfarenheter och råd.


Och jag har förstått att uretrit är något som man inom sjukvåden inte vet mycket om. Och det måste det gå att ändra på.......


Så - fortsätt maila, fortsätt kommentera, fortsätt skicka era tankar och idéer. Kanske kan vi tillsammans åstadkomma en ändring på synen på uretrit.


Och - det kommer en forum-funktionalitet så småningom......




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards