Alla inlägg den 20 april 2010

Av Birgitta - 20 april 2010 21:56

Det blev inte lika bra idag som det varit de senaste dagarna. Vet inte vad jag gjort för fel, men molvärken i morse utvecklades till full vidrig smärta under förmiddagen. Och denna vidriga smärta sitter fortfarande i. Lite uppgiven är jag.....

Varenda steg är en pärs.

Har försökt med min mentala träning och med avslappningsövningar, men det fungerar bara några minuter. Kom på mig själv med att profylax-andas - men inte det heller hjälper.

Toabesöken är så hemska så dom ska jag inte ens beskriva - och ofta, ofta måste jag gå.

Ska krypa i säng nu med värmedynan på magen och en Tradolan i magen och hoppas att det går att sova.


Av Birgitta - 20 april 2010 07:43

'Historien upprepar sig'..... visst är det så man säger??


Min kropp beter sig på samma sätt som den gjort några dagar nu, dvs ganska bra natt, lite halvtaskig morgon men sedan en riktigt bra dag.


Gårdagen var fantastisk, efter morgonens märkliga smärta/irrritation som försvann med hjälp av Tradolan. Solen strålade, underbart väder, inga trängningar, massor med vårblommor, inga smärtor.

Natten har varit lika fantastisk - har bara varit uppe en gång!!

Men - vaknar med en dov molvärk - precis som i går, i förrgår och i förrförrgår.

Attans skit!

Men - jag ska ta en Tradolan och hoppas att resultatet blir det samma som igår.


Och solen strålar lika häftigt som igår.... från en alldeles klarblå himmel.


Nu börjar det dra ihop sig till vårens konsert med Sjung Nu-kören!!  Denna gång är konserten i Berwaldhallen, söndagen 7 maj, och gästartisterna är Victoria Tolstoj och Eric Gadd.

Om ni finns i Stockholmstrakten  -  ta er dit. Det är maffigt med en 500 man stor kör, musiker och solister.

Jag rekommenderar 19-föreställningen.

Tyvärr missar jag konserten själv denna gång - det kolliderar med vår resa västerut. Vi brukar åka i april men eftersom barnbarnet skulle komma i mitten på april så sköt vi på resan till i maj.

Jag har varit med i kören i 7 terminer nu och det är andra gången jag missar konserten. För några år sedan blev jag så hes, tappade rösten fullständigt, precis lagom till konserten. Men då satt jag och lyssnade och jag lovar - det var häftigt. Man hör det hela på ett helt annat sätt från publikplats än när man står mitt i kören.


Nu har jag suttit vid PC´n kanske i 30 minuter - och nu börjar molvärken sjunka undan lite  - utan Tradolan....  Det är ju bra - men jag begriper ingenting.

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards