Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Tidig söndag morgon - 16 februari 2014

Av Birgitta - 16 februari 2014 06:02

Bloggplatsen har svensk tid - så här hos mig är klockan bara 05:00 och jag har suttit uppe i en timme och varit vaken i två...

M a o friden är över för denna gång.

Jag trodde faktiskt att eländet också skulle vara över så här dags för det började redan förra natten, då satt jag också uppe med det brinnande eldklotet i mitt underliv. Tog första Betapred-dosen vid fyra-tiden igår natt och alldeles nyss tog jag den sista. Så nu MÅSTE det gå över snart!!!

Ändå är jag glad.....  Dels är även detta skov hyfsat lindrigt, inga alltför hemska trängningar och framförallt INGA KRAMPER!!!

Och jag har ju mått oförskämt bra i tre veckor sedan förra skovet. Så jag ska inte klaga. Men när man i tre veckor känner sig som en 'normal människa' -  då får man ju smak för det livet. Man börjar t o m hoppas så smått att man blivit botad helt!!  Men så kul är det alltså inte......

Nu är det bara att härda ut, dricka en massa vatten och vänta på att cortisonet gör nytta och att tröttheten blir större än smärtan så att jag kan sova några timmar till.


Positivt är att det hemska väder (regn, storm och dimma) som vi varit insvepta i länge, länge äntligen gett sig av. Igår tittade solen fram och när jag kröp i säng vid 23:30-tiden sken fullmånen från en absolut klar himmel.  Hoppas det håller i sig. Klockan tio är det dags för golfspel och då vill jag varken ha regn, storm eller eldklot!!

 
 
Ingen bild

Kristina84

16 februari 2014 21:34

Hej Birgitta! Ledsen, att din uretrit påminner av sig. Själv uppfinner mig nu i värsta läge, känner ont i bäcken och det bränner som i helvete. Två år har ont varje dag mer eller mindre, utan en enda smartfri dag. Min första urolog på Karolinska var likgiltig för min lidande och hade sagt att hon inte hade tid för mig. Hon hade provat med kortizon och sen hänvisade till någon privat läkare för att hon hade patienter med mer farliga sjukdomar . Och jag anser det är oprofessionelt att prioritera patienter på såna viset. För att med det ont som jag upplever har man ingen vilja att leva. Birgitta kan du rekommendera någon urolog som en har medkänsla och har någon uppfattning om sjukdomen? Tack för väg!

Birgitta

17 februari 2014 09:06

Tyvärr är du inte den första som möter den attityden. Jag tror att om man inte upplevt hur det är att hela tiden gå med denna smärta så förstår man inte hur hemskt det är. Det är som du skriver. Man tappar lusten att leva.
Det är oerhört nonchalant av läkare att inte ta smärta på allvar!!
Jag tycker att min urolog är bra, hon heter Catharina Nelson och finns på Tulegatan i Sthlm. Jag tror hon är ganska upptagen, men du kan försöka boka en tid hos henne.

 
Ingen bild

Agneta

22 februari 2014 21:40

Det ärfruktansvärt att dom kan säga så önsk dom fick prova på detta bara en dag så skulle dom nog ändra den attetyden just nu tänker jag som ni tyvär bor jag långt i från Sthm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards