Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Torsdag - 6 februari 2014

Av Birgitta - 6 februari 2014 05:21

Det är mitt i natten. Klockan är 4:21 och jag har varit vaken i ca en timme. Och denna gång är det inte smärta som håller mig vaken - utan tankar.

Smärtan håller sig fortfarande borta. Fick en liten känning i förrgår, men den försvann ganska fort, utan hjälp av Betapred, och igår kväll kom en släng av trängningar medan jag satt och tittade på 'Jills veranda'. Men även det gick över.

Så egentligen har jag inget att klaga på - ändå kan jag inte sova.


Igår gjorde jag något som jag inte brukar göra - jag berättade lite kortfattat om min uretrit för SWEA-kvinnorna. Det är ju inte precis någon hemlighet att jag sedan länge lider av denna sjukdom. Jag finns ju både på web-sidan, forumet och här i bloggen, plus att jag synts på ett helt uppslag i M-Magasin. Men jag brukar inte prata om det. Gillar egentligen inte att prata sjukdomar.

SWEA Lissabon ordnar fika första onsdagen i månaden på ett trevligt kafé här i centrala Cascais - House of Wonders - och varje gång brukar dom bjuda in någon som berättar något intressant. Igår hade dom bett den som ger mig zonterapi-behandlingarna att prata om just zonterapi. Och hon i sin tur bad mig berätta om mina zonterapi-erfarenheter.

Så det gjorde jag - och nu vet alla om mina problem........ och jag kan inte sova........och i morgon kommer jag att träffa många av dom igen för då ordnar Svenska Klubben lunch som vi har anmält oss till......

Jag kanske överdriver det hela - men tankarna far runt i huvudet på mig: sa jag för  mycket? för lite? vad tror dom om mig nu? förstår dom vad jag sa överhuvudtaget? tror dom jag inbillar mig?

Egentligen spelar det ju ingen roll vad dom tror - och antagligen har dom redan glömt vad jag sa. Nu ska jag bara släppa det själv också - och vara glad åt min uretrit-frihet.......   Men  det är lättare sagt än gjort så här i vargtimmen.....

 
 
Ingen bild

Agneta

6 februari 2014 21:37

Känns bra att du har hatt det hyfsat bra själv har jag inte haft det så bra fick en ide att ränsa kroppen på all skit har haft en hemsk vecka med mycke värk vet inte om jag ska fortsätta eller sluta för det är hemskt har du provat det KRAM AGNETA

Birgitta

7 februari 2014 21:55

Nej. Vet faktiskt inte exakt hur du gör för att 'rensa kroppen'. Men jag har aldrig försökt mig på någon form av 'rensning' - mer än att jag lät bli att dricka kaffe i en vecka och det fick jag bara huvudvärk av....

 
Ingen bild

Agneta

9 februari 2014 20:54

jag tar cell-u-loss ett naturprppara hadde en hemsk vecka men har varit riktigt bra nu i tre dagar hoppas det varar vi får se

Birgitta

12 februari 2014 11:31

Har aldrig hört talas om det preparatet. Spännande. Ska googla på det - plus kika i hälsokostbutiken när jag kommer till Sverige. Hoppas din förbättring håller i sig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards