Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Torsdag - 2 januari 2014

Av Birgitta - 2 januari 2014 13:21

Det finns en -  men bara en - fördel med lite magsjuka: dom extrakilon man lägger på sig över jul försvinner snabbt....

Idag är jag bättre - både vad gäller magsjukan och uretriten. Magsjukan hoppas jag är  borta för gott - vad gäller uretriten ska jag njuta så länge den håller sig borta. Det brukar ju inte bli alltför länge - tyvärr.

Det som jag är lite förundrad över är att min uretrit som varit riktigt besvärlig länge nu - med och utan Betapred - för första gången på länge verkar vila på riktigt. Undrar hur det kommer sig?  Inte för att jag klagar - men vad exakt är det som gör att det äntligen -ÄNTLIGEN - har blivit lugn och ro i mitt urinrör?  Vad har jag gjort? Eller inte gjort? Tänk om jag visste!! Eller är det bara slumpen, eller tillfälligheter, som styr??


Fick en kommentar - eller fråga - som handlade om saffran. Att kanske den saffran man äter nu vid jul kan ha en negativ effekt på uretriten. Jag har försökt googla på saffran och läsa om det och det verkar ju precis tvärtom. Saffran har en massa goda och nyttiga egenskaper - så länge man inte äter för mycket för då kan man dö.....  Å andra sidan kan man säkert vara överkänslig mot saffran också, precis som man kan vara överkänslig mot en massa andra saker. Jag har fyra bullar kvar i frysen - ska testa äta en om någon dag och se vad som händer.


Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att vår första nyårshelg i vårt nya hemland blev lite av en antiklimax. Och om man är ute efter häftiga nyårsfyrverkerier -- då ska man hålla sig kvar i Sverige. Eller i alla fall inte åka hit.  Det krävs tillstånd för att få skjuta fyrverkeripjäser vilket innebär att det var väldigt sparsmakat med fyrverkerier vid tolvslaget. Inte alls vad vi är vana vid. Å andra sidan spränger man kanske inte bort fingrar i onödan heller....  Det händer väl varje år hemma i Sveige..... 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards