Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Onsdag - 25 september 2013

Av Birgitta - 25 september 2013 07:11

September är på god väg att bli den i särklass värsta uretritmånaden på flera år!!

Idag är det den 25 - och jag är inne i mitt tredje riktigt kraftiga, elaka skov denna månad. Vad är det som hänt??  Varifrån kommer dessa starka, smärtsamma utbrott?

Klockan är nu - här i Cascais - strax efter sex på morgonen, jag har sovit med min värmedyna för andra natten i rad. Sovit och sovit förresten??  Legat i sängen och slumrat mellan de otaliga toabesöken är väl en bättre beskrivning av hur jag har det. Klockan fyra gick jag upp -  då klarade jag inte ens av att ligga kvar i sängen och vara helt uppfylld av smärtan från mitt lilla urinrör  och troligen även från blåsans botten.


Jag måste helt enkelt hitta något som kan ge smärtlindring. Det kan inte vara meningen att man ska behöva ha det så här ont. Jag kan inte gå, inte röra mig utan att det skär som knivar genom underlivet - ca fjorton på min tiogradiga skala. Och nu när jag sitter still så ligger smärtnivån på ca en sexa. Det gör helt enkelt vidrigt ont. Jag som brukar vara ganska bra på att hitta på saker för att inte känna det onda - inte en chans nu. Smärtan tar över allt.


Man är ju nuförtiden väldigt noga med att riktigt sjuka människor inte ska behöva lida - varför är det inte lika viktigt för såna som är lite mindre sjuka. Jag kommer ju troligen inte att dö av min uretrit - men den är just nu oerhört plågsam.

Igår kväll grävde vi (M och jag) igenom våra gamla pillerförråd och då hittade M några morfinpiller som han hade kvar sedan sin ryggoperation. Jag funderar starkt på att testa ett - eller ett halvt - idag.

Jag fick ju Tradolan utskrivet för flera år sedan, men upplevde aldrig att det gjorde någon nytta. Kanske tog jag för svag dos. Ett piller åt gången. M tycker jag ska testa med två, men det vet jag inte om jag vågar....

Å andra sidan så måste jag göra något. Så här kan jag bara inte ha det. Väntar ivrigt på att Betapreden ska göra nytta - men även det verkar dröja denna gång.


Jag undrar varför jag drabbas av dessa täta, kraftiga skov? Är det den zonterapi-behandling jag fick i slutet av juli som ställt till det?  Jag har ingen aning. Stressad är jag ju inte - och inte är det kallt om baken heller.....

Kan det vara värmen??  Dvs att jag dricker för lite så att urinen blir för stark??   När jag är hemma är jag bra på att dricka men när jag är ute och rör mig - ex på golfbanan - dricker jag väldigt lite, bara för att undvika akuta toabehov. Och nu har vi ju haft över 30 grader i skuggan några veckor, så då svettas man rätt ordentligt och jag kanske inte fyller på vätskeförrådet tillräckligt......

Vem vet???


Nu måste jag bara få dela med mig av något roligt också - annars blir detta inlägg alldeles för trist.

I somras -- i Rättvik - var vi hundvakter åt yngsta dotterns lilla mops - Polly. Och självklart skulle Polly med på golfrundorna. Men hennes ork var inte så stor. Hon sprang glatt med i ca åtta hål - sedan ville hon inte gå längre utan la sig ner på marken och vägrade röra sig. Men problem är till för att lösas - här kommer en liten illustration:

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards