Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Tisdag - 31 januari 2012

Av Birgitta - 31 januari 2012 07:47

Idag är det exakt tre år sedan det var min sista arbetsdag på det japansk-svenska företag som tekniskt sett inte existerar längre.

Känns lite vemodigt.

Men - så fort tiden har gått!!

Och inte lär det gå saktare i fortsättningen. Skrämmande!!


Nu verkar helgens - och gårdagens - konstiga 'utbrott' i min kropp ha lugnat ner sig. Mår riktigt bra nu på morgonen.


Jag hoppas att jag inte har skrämt någon från att pröva Arcoxia för att få slut på sin uretrit-plåga!!


Jag hade otur och drabbades av en trist biverkning, men det betyder ju inte att alla får samma erfarenhet.

Kanske inte Arcoxia biter på alla heller - för den delen.

Vi är olika, och vi reagerar olika på de läkemedel vi erbjuds.


Ett exempel: jag har ju min vän som i unga år drabbades av Morbus Chron, fick Salazopyrin, tålde det bra och svarade så bra på det att han idag är helt frisk från den 'kroniska' sjukdomen.

En kollega till mig fick exakt samma sjukdom, gavs samma (det enda fungerande - på den tiden) läkemedel, men tålde det inte och var tvungen operera in en påse på magen.

Så olika kan det vara.


Nu ska det bli spännande att se hur länge kroppen håller sig bra - jag har inte rört Arcoxian sedan i lördagskväll.


 
 
Ingen bild

husara

31 januari 2012 11:26

Knappt att jag törs skriva detta, men uritriten har hållit sig borta utan Arcoxian sedan 8 jan. då jag hade min hjärtklappning. Varken svid eller hjärtklappning! När uritriten kommer tillbaka, för det gör den, börjar jag med en tablett om dagen. sedan får man väl laborera lite. Det är skönt att veta att hjärtrusningen beror på tabletterna och att den lägger sig efter ett antal timmar. Jag fick min också när jag steg upp på morgonen! Vi kämpar vidare!

Birgitta

31 januari 2012 13:44

Skönt höra!
Min läkare har sagt samma sak - ta Arcoxia vid behov - och just nu är behovet obefintligt.

Men - kanske bevisar detta Arcoxians effektivitet - att den faktiskt biter på inflammationen? Sedan passar den på att slå till lite på andra organ också.
Men - om vi klarar oss med några piller då och då så är i alla fall jag glad. Så bra som jag känner mig nu har jag inte gjort dom senaste 16 åren.
Kanske kan det vara värt lite förhöjt blodtryck och lite hjärtklappning - om man vet att det lugnar ner sig när man slutar ta pillren.

 
Ingen bild

Mia

1 februari 2012 18:09

Hej!
Låter intressant! Började själv med arcoxia i fredags , alltså snart en vecka sen. Hur lång tid tar det innan den verkar? Hade jätteont igår men idag ok. Brukar ha rejält ont en gång i veckan. Jag äter en om dagen. Hur var det för er? Mvh Mia

Birgitta

2 februari 2012 08:55

Jag började med Arcoxia i somras, men det var först strax efter jul som 'genombrottet' kom. Januari var en underbar månad.

 
Ingen bild

Mia

2 februari 2012 17:06

Oj det var väldigt lång tid....Men är du säker på att det är dom som verkar och att du inte bara blivit bättre ändå? Känns lite tröstlöst att vänta ett halvår på effekt... OM Husara ser detta skulle det vara intressant att höra hur lång tid det tog innan hon fick effekt?

Birgitta

2 februari 2012 19:58

Ja - vem vet.....
Det enda jag vet är att jag varit dålig sedan våren -95 och försökt i princip allt - och det är först nu som jag blivit så här bra.
Men det verkar inte finnas EN sanning när det gäller uretrit - och du kanske reagerar mycket fortare på medlet än vad jag gjorde. Så ge inte upp!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards