Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Måndag - 30 januari 2012

Av Birgitta - 30 januari 2012 17:34

Var ska jag börja?


Kanske med att konstatera att jag har otur.

När jag äntligen efter många år med mer eller mindre konstanta plågor har 'hittat' ett läkemedel som verkligen gör nytta - då ska jag drabbas av trista biverkningar.


Jag har ju redan skrivit om mitt förhöjda blodtryck - men det lyckades jag ju få bukt med genom att helt enkelt halvera dosen av läkemedlet.

Men - natten mellan lördag och söndag kom nästa kalldusch.

Vaknade vid tre-tiden av att jag kände mig orolig och konstig i kroppen, gick upp för att försöka distrahera bort det obehagliga - och då satte hjärtat igång och hamra som den värsta stånghammare. Hårt och fort. Pulsen var säkert uppe i 200.

Ringde faktiskt 112 och bad att få tala med en sjuksköterska - och dom föreslog att dom skulle komma och hämta mig, men det tyckte jag lät väl drastiskt. Så dom pratade med mig tills det värsta var över. Men sedan fortsatte hjärtklappningen att komma och gå i minst en timme till, innan det lugnade ner sig.

Min första tanke var att det är Arcoxians fel - det är inte länge sedan en kvinna berättade om samma sak.

Fick tag på min läkare igår och hon tyckte att jag först skulle se till att eliminera alla eventuella andra orsaker, så idag har jag varit på St Görans akutmottagning och där har dom både tagit EKG och hjärtprover.

Och resultatet av det är att mitt hjärta är det inget som helst fel på.......


Alltså: Arcoxian!!


Skit, skit skit!!!!!!!!!


Så - nu sitter jag här och vet inte vilken väg jag ska gå?


Sluta med Arcoxia och riskera att hamna i uretrit-helvetet igen.

Eller fortsätta med Arcoxia, fast ännu lägre dos - och kanske hamna i förgården till uretrit-helvetet.

Eller fortsätta med den dos Arcoxia jag ätit nu på slutet - men samtidigt börja med någon form av blodtrycksreglerande medicin - också.


Min enda glädje just nu är att jag i alla fall har ett bra hjärta - och det är ju inte helt fel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 11 augusti 2023 11:08

Fortfarande frisk från mitt 23 år långa helvete med uretrit!! Och är fortfarande förundrad - och inser att jag verkligen var SJUK.  I april var det 5 år sedan jag - starkt påhejad av min man och en väninna - fattade beslutet att ta en stor dos Be...

Av Birgitta - 5 april 2020 16:23

Det är knappt två år sedan jag skrev mitt förra inlägg: FRISK!!!!   Och - jag är fortfarande FRISK!!!   Efter att jag börjat med min dagliga dos av Betapred fortsatte jag - av bara farten - att ta maxdosen av Celebra varje dag ända tills jag ...

Av Birgitta - 24 juli 2018 09:25

Det här blir ett långt inlägg - men jag måste bara berätta.......   Det är flera år sedan jag skrev något här och jag ber om ursäkt att jag inte svarat på frågor, men luften gick ur mig. Orkade inte längre berätta om mitt elände. Hade fullt upp m...

Av Birgitta - 17 september 2016 10:44

Hemma - efter en 5 dagars tripp till Irland tillsammans med goda vänner. Vi har haft underbara dagar. Spelat golf på 4 fantastiska banor, ätit god mat, bott på bra hotell.   Haft tur med vädret, sol och nästan vindstilla hela tiden förutom några ti...

Av Birgitta - 31 augusti 2016 06:46

Det är en fantastisk morgon idag! Absolut klarblå himmel - och solen lyser på trädtopparna. Kommer att bli en vacker dag. Perfekt för att hänga ut tvätt - och gå en golfrunda.....  Kanske en sista tur i svampskogen......   Har hittat massor med kan...

Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards