Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Birgitta - 22 januari 2012 18:11

Kors i taket!!  Jag klarade att äta rökt lax!!! 

Har inte haft några som helst efterverkningar efter förrätten i torsdags.

Gissa om jag är glad.

Jag kommer inte att börja vräka i mig rökt lax, men nu vet jag i alla fall att en eller två skivor inte behöver innebära hemska smärtor i några dagar.

Undrar om jag ska våga mig på lite prosciutto också? Och löjrom?

Rökt fläskfilé tänker jag nog i alla fall låta bli även i fortsättningen, det var ju det som fick mig att inse att viss mat faktiskt kan ha en påverkan - negativ - på min uretrit.


Jag har funderat över varför jag inte reagerade på den rökta laxen i torsdags och den enda slutsats jag har dragit är att jag numera mår väldigt mycket bättre än jag gjorde för två år sedan. M a o när kroppen är dålig är den också känsligare.

Kanske en alldeles för enkel förklaring - men som sagt, den enda jag kan komma på. Och det räcker för mig....


Jag fick en fråga för en tid sedan om jag fortfarande äter Membrasin - och JA - det gör jag. Och kommer troligen aldrig att sluta.

Jag är fullständigt övertygad om att dom fyra kapslar jag stoppar mig (två på morgonen, två på kvällen) har en stor del i att jag har ett så bra allmäntillstånd nuförtiden. T o m min mage fungerar bättre....

Sedan tror jag att Arcoxian gjort underverk med den kroniska inflammationen. Jag vet att den inte biter på alla - men jag svarar bra på det. Självklart vore det allra bäst att slippa alla läkemedel, men om det nu är vad som krävs för att slippa smärtor, kramper och trängningar - så vad gör man??

Jag äter fortfarande Xatral OD, 10 mg varje kväll, men funderar på att eventuellt släppa det. Syftet med det läkemedlet är att motverka kramper, men kramperna kommer ju bara när inflammationen är aktiv och det är den väldigt sällan nuförtiden. Har inte vågat sluta med dom än - men vid nästa läkarbesök ska jag ta upp det ämnet.


Sammanfattning: jag mår jättebra! Sov sex timmar i sträck ett par nätter i förra veckan - och det är lycka!!!  Visserligen inte alla nätter - men ändå. Har inte hänt på 16 år.

Springer inte på toa varje timme, eller ens varannan timme, under dagtid. I alla fall har jag haft några dagar när jag känt mig nästan (!!) helt normal.


Så alla ni därute: ge inte upp!!!   Det går att bli i alla fall nästan bra.




Presentation

En blogg om URETRIT.

Fråga mig

251 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards